کارشناس مسائل بین‌الملل:

حقوق بشر آمریکایی برای فریب انسان‌ها است

«ظهره‌وند» گفت: این حقوق بشر آمریکایی که می‌بینید برای فریب انسان‌ها است و آنجایی که به نفعشان است از آن استفاده می‌کنند و آنجا هم که هر اقدامی را می‌خواهند علیه بشر انجام دهند به آن استنادی نمی‌کنند.
کد خبر: ۵۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ - 30June 2022


حقوق بشر آمریکایی برای فریب انسان‌ها است«ابوالفضل ظهره‌وند» کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا پرچم دار نظام سکولار با عنوان لیبرال دموکراسی در جهان است و کتاب مکتوب آنان هم همین حقوق بشر ادعایی است، یعنی لیبرالیسم یک نوع دین است، منتها دینی که سکولار است و می‌گویند خداوند کاری با زمین و مردم ندارد، ما کار زمین را می‌کنیم و خداوند هم کار آسمان‌ها را می‌کند.

وی افزود: یعنی دین الهی نقشی در اداره دنیا و زمین از منظر آنان ندارد و دنیا و آخرت از هم جدا هستند، این همان دین متحجری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به آن اشاره می‌کنند و می‌فرمایند آن‌هایی که زندگی با سبک لیبرال دارند متحجر هستند. کسی دین الهی را قبول ندارد، کسی که مداخله دین در سیاست را قبول ندارد متحجر است.

ظهره‌وند تصریح کرد: بنابراین حقوق بشر، در واقع کتابی است که برای فریب جهانیان مکتوب کردند که این‌ها را در عبودیت بپذیرند، چون ادعای عبودیت دارند و فریبکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: لذا این حقوق بشر هم که می‌بینید برای فریب انسان‌ها است و آنجایی که به نفعشان است از آن استفاده می‌کنند و آنجا هم که هر اقدامی را می‌خواهند بر علیه بشر انجام دهند به آن استنادی نمی‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به همین خاطر است که هرچقدر می‌گوییم این کار خلاف حقوق بشر است کسی صدای فرد مظلوم را نمی‌شنود و حقوق بشر آنان فقط برای فریب افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هنجارها و ارزش‌ها را از دیدگاه خود تعیین می‌کنند، افزود: هر چیزی که از طرف آمریکا مورد تایید باشد، آن موضوع خوب و ارزش است، هر چیزی هم که آمریکایی‌ها قبول نداشته باشند، می‌گویند تروریست و آن را یک کار ضد بشری می‌دانند.

ظهره‌وند ابراز داشت: هیچ کس نمی‌داند آن‌ها چه بشری را تعیین می‌کنند، آنجایی که هر بشری با آن‌ها همراه باشد، بشر است و از حقوقش دفاع می‌کنند، هر کس هم جلو آنان بایستد تروریست می‌شود. برای این است که جامعه جهانی امروز سردرگم است.

وی افزود: به لیبی حمله می‌کند و مردم این کشور را به بردگی می‌کشند اسمی از حقوق بشر نیست، هزاران کشتار می‌کند اسمی از حقوق بشر نیست، بنابراین باید واقعیت این مساله را از منظومه فکری آمریکایی‌ها به مردم بشناسانیم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا متذکر شد: در حقوق بشر آمریکایی‌ها، چیزی به نام حقوق بشر که فراگیر همه انسان‌ها باشد نداریم و بشر غربی، بشر سفید، بشر شرقی و بشر آفریقایی با یکدیگر فرق دارند‌ و همچون بهاییت دین برخاسته‌ای درست کردند و به جامعه جهانی القا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار