امام جمعه موقت تهران:

منطقه از مدار اراده آمریکا خارج شده است

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: منطقه از مدار اراده آمریکا خارج شده و در مدار اراده ملت‌های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 01July 2022

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: فرامین حکومتی امام علی علیه السلام به مالک اشتر یک سند کامل و جامع برای حکمرانی است و امیرالمومنین تمام مبنای و سیاست های حکمرانی مبتنی بر وحی را در آن به درستی تبیین کرده اند.

وی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در روش امام علی علیه السلام، گفت: قدرت سیاسی ابزاری است برای پاسخ به همه نیازهای معنوی و دنیوی انسان ها، و در گام دوم ساخت یک کشور مدرن با بهترین زیرساخت هاست.

امام جمعه موقت تهران گفت: آراستگی مدیران ارشد و میانی به ارزش ها و فضایل اخلاقی مهمترین و ارزشمندترین معیارهای ساخت یک حکومت اسلامی است و مهمترین تقوا و عبودیت و حرکت به سمت رضای الهی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: اینکه بعضی‌ها به تشکیل ناتوی نظامی برای منطقه جنوب غرب آسیا اشاره می‌کنند، برای این است که شاهد قدرت روزافزون امت اسلام هستند.

وی افزود: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده و در مدار اراده ملت‌های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ناتو‌های نظامی مزدوران آمریکا در برابر حرکت اقتدارآفرین ملت‌های منطقه، از کمترین اثر هم بی‌بهره است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سال‌های ۶۰ و ۶۱ سال‌های سختی برای مردم ایران در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی بود، تصریح کرد: در روز ششم تیر رهبر انقلاب مورد سو قصد قرار گرفتند و همچنین در هفتم تیر ماه افرادی همچون شهید بهشتی که مردی پارسا، مدیر و مدبر بود و به بیان رهبری یکی از ارکان مهم ایران مورد آسیب قرار گرفتند و به لقاءالله پیوستند.

وی افزود: در دهه ۶۰ نیز شاهد بمباران شیمیایی سردشت بودیم که هزاران تن از مردم مظلوم، جان خود را از دست دادند؛ اما ملت بزرگ ایران از این حوادث سخت به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند و این حوادث نه‌تنها ملت ایران را ضعیف نکرد، بلکه در خلق قدرت نقش بسزایی داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه، بیان کرد: بدون نظام سیاسی طراز، راهی برای تعالی بشر وجود ندارد و کار تمام پیامبران ابتدا در تهیه نظام‌سازی و حکمرانی است و نکته دوم ارکان نظام سیاسی انسان حق‌مدار است و احساسی‌ترین نظام الهی و کارآمد قرار گرفتن در رده‌های مدیریتی و رهبری است؛ از این رو حضرت داوود (ع) در رأس قرار گرفت یا بعد از پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) لایق حکمرانی بودند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر حاکم عادل نباشد، نمی‌تواند در جهت عدالت گام بردارد. عدالت‌ورزی یک تکلیف قطعی الهی است. اولا برای آراستگی خود برای عدالت گام برداریم و ثانیاً از ظرفیت‌ها در بسط عدالت در جامعهاستفاده کنیم که اگر این موارد اتفاق بیفتد، شاهد یک تحول عظیم در جوامع اسلامی و کشور‌های اسلامی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در نظام الهی باید حق را شناخت؛ زیرا انسان‌هایی می‌توانند در مسیر عدالت حرکت کنند که ابتدا حق را بشناسند. در نگاه اسلام برخلاف نظریه‌پردازان غربی، عدالت حول قرارداد‌های اجتماعی تحلیل و طراحی نمی‌شود، بلکه عدالت برآمده از حق است.

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از راه‌های شناخت حق، احترام به مردم است و متاسفانه احترامی که اکنون در جامعه برای مردم وجود دارد در حد نظام اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اهمیت کارآمدی قوه قضاییه، تصریح کرد: بدون دانش، قانون و قانونمداری و اقتدار و بدون رضایتمندی مردم کارآمدی امکان‌پذیر نیست و به هر میزان سطح دانش قضایی ارتقاء پیدا کند، کارآمدی این دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان کارنامه یک‌ساله آقای اژه‌ای قابل دفاع است، گفت: ثمره این حضور نگاه به تحول است. با اینکه قدم‌های اصولی برداشته شده است، اما رهبر انقلاب مهمترین اقدام در قوه قضاییه را اجرا شدن سند تحول قوه قضاییه دانسته و تاکید کردند که یک کادر مقتدر و هوشمند در قوه قضاییه باید شکل گیرد و دومین مورد مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون باید اتفاق بیفتد و همچنین باید ریشه فساد‌ها خشک شود و باید این ریشه‌ها رصد شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: تنقیح قوانین از مهمترین اقدامات برای اصلاح روند قضاوت و مدیریت در کشور است و موجب کارآمدتر شدن دستگاه‌ها می‌شود؛ اما متاسفانه بر قوانین کشور پیوسته اضافه می‌شود که این از آفات مدیریت کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بودجه‌ریزی باید بر مبنای عملکرد و کارایی باشد و دستگاه قضایی بایستی بودجه‌ریزی خود را بر اساس عملکرد و کارایی انجام دهد؛ همچنین اصلاح قوانین نقش بسیار مهمی در کارآمدتر شدن دستگاه قضا خواهد داشت. اگر این موارد اتفاق بیفتد، دستگاه قضا مقتدر‌تر و کار آمدن خواهد شد و امید در بین مردم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار