رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

«جهاد تبیین» در فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد

«مهروی‌پور» گفت: جهاد تبیین جهادی از نوع جهاد فکری است که انسان با زبان خودش، از دین و اسلام و انقلاب دفاع می‌کند؛ اصل، جهاد تبیین در فضای مجازی است که به دلیل عدم حضور مناسب قشر انقلابی، این فضا به تهدیدی برای ما تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 01July 2022

جهاد تبیین در فضای مجازی اهمیت بیشتری داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «منوچهر مهروی‌پور» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه با اشاره به شخصیت شهید «شاطری» از شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهید سلیمانی در مراسم تکریم و تشییع شهید شاطری در ارتباط با وی گفته بودند شهید شاطری فردی بود که باید او را دارای سبک اخلاقی در زندگی سیاسی دانست؛ باید به شهید شاطری مدال انسانیت عطا کرد، چون او بر دل‌ها حکومت می‌کرد؛ این شهید در ابتدای هر سال منتظر شنیدن عنوان سال از زبان مقام معظم رهبری بود و بعد از پی بردن به این عنوان، برای تحقق شعار سال تلاش می‌کرد.

وی با اشاره به این صحبت شهید سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکیدات فراوانی در خصوص موضوع جهاد تبیین داشتند تا عوام و خواص نسبت به این موضوع دقت نظر داشته باشند و کار کنند؛ ما هم باید همچون شهید شاطری نسبت به محقق کردن سخنان رهبری تلاش کنیم. امروز هم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند. مقام معظم رهبری تصریح کردند که جهاد تبیین واجب عینی است که این یعنی همه آحاد مردم برای تحقق آن باید عمل و تلاش کنند.

مهروی‌پور افزود: همه ما باید به شرح موضوع جهاد تبیین بپردازیم و در مناسبت‌های مذهبی پیش رو در هیأت‌ها و مساجد این فریضه را انجام دهیم؛ ما می‌توانیم با قلب و زبان خود به موضوع جهاد تبیین وارد شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در روایتی آمده است یاری کردن اهل بیت (ع) با زبان کمتر از جنگیدن برای اهل بیت (ع) با شمشیر نیست؛ در طول تاریخ افراد زیادی همچون عمار یاسر بودند که با زبان خود اهل بیت (ع) را یاری و بسیاری از مردم را روشن کرد.

وی با اشاره به شرایط جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ایران ابراز کرد: در این وضعیت که دشمن به واسطه رسانه به ما حمله می‌کند، باید با زبان خود از اسلام دفاع و دین را تبیین کنیم؛ در ابتدا باید شناخت خود را کامل و سپس از دین خود دفاع کنیم؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین واجب عینی است؛ جهاد تبیین جهادی از نوع جهاد فکری است که انسان با زبان خودش، از دین و اسلام و انقلاب دفاع می‌کند؛ اصل، جهاد تبیین در فضای مجازی است که به دلیل عدم حضور مناسب قشر انقلابی، به تهدیدی برای ما تبدیل شده است.

مهروی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش شورای شهر و شهردار برای توجه به مباحث عمران شهری خاطرنشان کرد: در شورای شهر کارهایی برای کلان‌پروژه‌ها انجام شده است؛ به عنوان در بودجه امسال هم برای رینگ چهارم و هم برای مترو اعتبارات خوبی دیده شده است؛ چون مردم سال‌هاست منتظرند تا این دو پروژه تکمیل شود که امیدواریم امسال برای این پروژه‌ها اتفاقات خوبی بیفتد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: همچنین با توجه به دغدغه مردم اصفهان برای توجه ویژه‌تر به محلات، در بودجه اعتبارات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده تا بتوانیم شاهد افزایش کیفیت زندگی مردم در محلات باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار