صادرات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به میانمار برای کشتار مسلمانان

منابع عبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به رغم هشدار نهاد‌های حقوق بشری، برای کشتار مسلمانان به میانمار سلاح صادر کرده است.
کد خبر: ۵۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 01July 2022

صادرات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به میانمار برای کشتار مسلمانانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی یکی از صادرکنندگان اصلی تسلیحات به رژیم‌های دیکتاتوری در سراسر جهان بوده؛ رژیم‌هایی که با نسل‌کشی مردم حقوق‌بشر را آشکارا نقض کرده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز (جمعه)، به نقل از روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد که رژیم حاکم در میانمار یکی از مشتریان اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی بوده که تل‌آویو در فروش تسلیحات به آن در سال ۲۰۱۷ تردید نکرده است.

این روزنامه اشاره کرد صادرات سلاح در حالی به میانمار صورت می‌گرفت که سازمان‌های حقوق‌بشری هشدار داده بودند رژیم میانمار در این کشور کشتار به راه خواهد انداخت و این اتفاق عملا رخ داد.

هاآرتص اشاره کرد که یک وکیل به نام «ایتای ماک» در آن سال‌ها به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواستی برای توقف صدور سلاح به میانمار ارائه کرد؛ اما هیچ‌یک از این اقدامات مانع سفر رئیس ستاد کل ارتش میانمار به اراضی اشغالی و بررسی انواع تسلیحات برای کشتار مردم نشد.

پایگاه خبری شبکه «تی آر تی» نیز، پیشتر، در این خصوص گزارش داده بود که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و رسانه‌های وابسته به این رژیم در آن سال‌ها تلاش می‌کردند تا هرگونه ارتباط میان این رژیم و میانمار را تکذیب کنند؛ اما سفیر وقت میانمار در اراضی اشغالی در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بر اثر یک لغزش زبانی اظهار داشت که این کشور «با اسرائیل روابط امنیتی دارد و از آن برای ارتش خود سلاح می‌خرد.»

پس از رسانه‌ای شدن این مسئله، سفیر میانمار فورا در اظهاراتی مدعی شد که این اظهارات سهواً و به اشتباه بیان شده‌اند. طبق گزارش تی آر تی، بعد‌ها مشخص شد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سفیر میانمار را احضار کرده و به او تذکر داده است.

ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ عملیات نظامی گسترده‌ای را برای کشتار، شکنجه و آتش زدن خانه‌ها و مزارع مسلمانان در استان راخین آغاز کرد.

نزدیک به یک میلیون مسلمان روهینگیا به دلیل کشتار سیستماتیک مجبور به فرار به بنگلادش و زندگی در شرایط بحرانی شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای در آن سال‌ها حکایت از آن داشت که ارتش میانمار چند هزار مسلمان این کشور را قتل عام کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها