نماینده ولی فقیه در زنجان:

جنایات آمریکا علیه مردم ایران سابقه ۶۰ ساله دارد

«خاتمی» با اشاره به ثبت جنایات متعدد دولت امریکا علیه مردم ایران گفت: جنایات آمریکا علیه مردم ایران سابقه ۶۰ ساله دارد.
کد خبر: ۵۳۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ - 01July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، به قرار گرفتن در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره و اظهار داشت: جنایات آمریکا علیه مردم ایران سابقه ۶۰ ساله دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت‌الله صدوقی و حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری، از جمله جنایت‌های ثبت شده حقوق بشری امریکا علیه مردم ایران است که با اقدام حقوقدانان امریکایی در تدوین قوانین حقوق بشری تناقض دارد.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم به ویژه جوانان در مواجه با استعمار از جمله امریکا گفت: همه باید مراقب باشیم که فریب استعمار را نخوریم، چرا که آن‌ها اقدامات جنایتکارانه خود را در پوشش اقدامات زیبا و اغلب بشردوستانه انجام می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی به آغاز ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)، به عنوان الگوی زندگی بشریت اشاره و اظهار داشت: ازدواج جایگاه بالایی نزد پروردگار دارد چرا که اراده خداوند بر تداوم نسل بشر است.

امام جمعه زنجان با اشاره به ارزش بالای حضرت فاطمه (س) نزد امام علی (ع)، گفت: از ارزشمندی این زندگی همین بس که امام علی (ع) می‌فرمایند که حضرت فاطمه (س) راه رسیدن ایشان به پروردگار و بندگی خداوند است و این نشان‌دهنده عزت و احترام بالای حضرت فاطمه (س) است.

وی مهربانی، محبت و مودت را راه‌کار بشر برای مقابله با مشکلات ازدواج دانست و افزود: ازدواج از محبوب‌ترین قراردادها نزد خداوند متعال است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر برابر بودن همه انسان‌ها در نزد پروردگار از جمله زن و مرد افزود: ملاک برتری انسان‌ها در نزد خداوند متعال مربوط با شاخص‌هایی مانند تقوا، مسؤولیت‌پذیری و انسانیت انسان‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار