نماینده مردم در مجلس:

قانون جامع انتخابات هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

محمدصالحی دارانی گفت: اگر قانون جامع انتخابات داشته باشیم و به نحوی برنامه ریزی شود که هزینه‌های جمعی برای برگزاری انتخابات و درگیری دستگاه‌های مختلف کاهش یابد، نتایج مثبتی حاصل می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ - 01July 2022

قانون جامع انتخابات هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین محمدصالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت تحقق سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و مشارکت همگانی، کمیسیون شورا‌ها و امور دخلی کشور از سال اول مجلس یازدهم تلاش خود را شروع کرد و با اصلاح قانون انتخابات اقداماتی انجام داد.

فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها که در سال گذشته ادامه داد: پیش از برگزاری انتخابات اصلاح و بازنگری شد، در خصوص قانون انتخاب شهردار و شورا‌های اسلامی همچنان مسائلی روی زمین مانده است که برای رفع آن چندین جلسه تشکیل شده، در کارگروه‌های مختلف اقدامات صورت می‌گیرد و جمع بندی انجام شد تا به دنبال آن نارسایی‌ها و کمبود‌ها برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری این است که رضایت همگانی در این خصوص ایجاد شود تا انتخاب صحیح و درست رقم بخورد. مواردی که مورد اختلاف بین هیات نظارت‌ها و هیات‌های اجرایی در سطوح مختلف در قوانین مورد بازنگری صورت می‌گیرد و با اصلاح آن نقایص به حداقل می‌رسد انتخابات صحیح و سالم تری برقرار و برگزار می‌شود.

نماینده مجلس تاکید کرد: قانون باید به نحوی اصلاح شود تا ابهامات و اختلافات بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در خصوص لزوم ارائه لایحه یا طرح جامع انتخابات اظهار داشت: قرار است وزارت کشور لایحه مورد نظر خود را ارائه دهد تا با طرح مجلس تلفیق و بهترین شکل برگزاری انتخابات ایجاد شود اگر قانون جامع انتخابات داشته باشیم و به نحوی برنامه ریزی شود هزینه‌های جمعی برای برگزاری انتخابات و درگیری دستگاه‌های مختلف کاهش یابد، نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار