نماینده مردم در مجلس:

قانون جامع انتخابات را مجلس با نظر دولت تهیه کند

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: دولت‌ها از ارائه لایحه قانون جامع انتخابات می‌گویند، اما تا امروز رقم نخورده و زمان زیادی می‌برد تا این موضوع در دولت نهایی شود از این رو مجلس طرح خود را با در نظر گرفتن خواسته‌های دولت تهیه کند تا قانونی جامع تهیه شود.
کد خبر: ۵۴۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 04September 2022

قانون جامع انتخابات را مجلس با نظر دولت تهیه کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت ارائه قانون جامع انتخابات، اظهار داشت: یکی از مسائلی که توسعه سیاسی و تحول واقعی در کشور ایجاد می‌کند انتخابات اصولی و درست است، لازمه آن این است که لایحه درست و جامع در راستای سیاست‌های کلی نظام که مقام معظم ابلاغ کرده اند، ارائه شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس بیان کرد: انتخابات شورای شهر و روستا به دلیل نامرتب بودن قانون آن، یکی از نامرتب‌ترین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود. هیات مرکز برای روستا‌های ۵۰ خانواری هم اظهار نظر می‌کند برای شهر‌ها هم نظر می‌دهد در حالی که ماده ۶۳ قانون می‌گوید هیات مرکزی درباره انتخابات شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر باید اظهار نظر کند نه شهر‌ها و روستاها.

نماینده مجلس اظهار داشت: اسلوب انتخابات صحیح این است که انتخابات باید دارای چشم انداز و راهبرد باشد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز باید دقت شود تا فردی که مدرک تحصیلی خود را خارج از کشور دریافت کرده، نباید شخص اول کشور مدرک دکترای خود را از خارج کشور گرفته باشد، این باعث می‌شود اعضای کابینه او نیز با تابعیت چندگانه باشند. بدیهی است که رئیس جمهور ایران باید مدرک تحصیلی اش را در داخل کشور گرفته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: باید مجلس را تقویت کنیم تا با شناخت درست، دولت قوی تشکیل شود بنابراین اگر کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها فقط قانون انتخابات را تهیه کند، بهترین کار را انجام می‌دهد. دولت‌ها از ارائه لایحه قانون جامع انتخابات می‌گویند، اما تا امروز رقم نخورده و زمان زیادی می‌برد تا این موضوع در دولت نهایی شود از این رو مجلس طرح خود را با در نظر گرفتن خواسته‌های دولت تهیه کند تا قانونی جامع تهیه شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار