رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

حجت‌الاسلام «اسکندری» گفت: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و با آن‌که همواره دَم از حقوق بشر می‌زند؛ ولی خود بدترین جنایات را در طول تاریخ در کشورهای مختلف مرتکب شده و همیشه حق مستضعفان را پایمال کرده است.  
کد خبر: ۵۳۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 02July 2022

حجت‌الاسلام و المسلمین «میکائیل اسکندری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، با اشاره به این‌که در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی حوادث مهمی رخ داده است، اظهار داشت: سوءقصد به وجود مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مسجد ابوذر تهران، بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و یاران وفادار انقلاب اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شهید «محمد کچوئی» رئیس زندان اوین، ترور آیت‌الله «صدوقی» نماینده حضرت امام خمینی (ره) در استان یزد و نهایتاً شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ سرنشین شامل ۶۶ کودک و ۵۳ زن، همگی نمونه‌هایی از جنایت‌های آمریکاست که در این هفته به‌وقوع پیوسته است.

وی افزود: این هفته بهانه‌ای است که نسل جدید با گوشه‌ای از جنایات و توحش آمریکا آشنا شوند و ماهیت واقعی دولت تروریست این کشور را بیش‌تر بشناسند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و با آن‌که همواره دَم از حقوق بشر می‌زند؛ ولی خود بدترین جنایات را در طول تاریخ در کشور‌های مختلف مرتکب شده و همیشه حق مستضعفان را پایمال کرده است.

وی با بیان این‌که در آموزه‌های اسلامی حقوق انسان و کرامت او جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) درباره شیوه رسول اکرم (ص) در جنگ با دشمنان فرموده است: «نَهی رَسُولُ الله اَن یُلقی السّمُّ فی بِلاد المُشرکینَ» رسول خدا (ص) نهی کرده است که سَم در بلاد مشرکین پخش شود؛ چراکه سکنه و مخلوقات آن مسموم و بیمار می‌شوند.

حجت‌الاسلام «اسکندری» افزود: این درحالی است که آمریکا و وابستگانش نه‌تنها علناً دست به ترور سیاستمداران و بزرگان ما زده‌اند؛ بلکه با بمباران شیمیایی «سردشت»، هزاران انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند و برای سال‌های طولانی با بیماری و مشکلات تنفسی مواجه ساخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های برگزار شده در این استان، در راستای افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: برگزاری همایش تبیینی و بصیرتی در اداره‌کل امور بانوان استانداری، همایش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان، همایش سازمان بسیج حقوقدانان سپاه عاشورا با حضور معاون حقوقی سپاه پاسداران، رونمایی از کتاب «ترور بزرگ تاریخ» درباره ابعاد حقوقی ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» و مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله «بهشتی» در گلزار شهدای وادی رحمت، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در طول این هفته، در تبریز اجرا شدند.

وی ادامه داد: همزمان نیز ده‌ها برنامه تبیینی و بصیرتی دیگر در سطح شهرستان‌های استان توسط دستگاه‌های مختلف برگزار شد که آشنا ساختن جوانان با سیاست‌های ضد بشری دولت آمریکا، محور و هدف اصلی آن‌ها بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار