رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

فرهنگ و حماسه ایثار دفاع‌مقدس به نسل جدید منتقل شود

حجت الاسلام و المسلمین «مصلحی» گفت: ارزش حفظ و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس به ویژه بیان مظلومیت ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس ارزشی هم‌تراز با حضور در جبهه‌های جنگ دارد. خاطرات، وصایا و روایت حماسه و ایثار رزمندگان ما در دوران مقدس باید به نسل امروز منتقل شود.
کد خبر: ۵۳۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ - 02July 2022

فرهنگ و حماسه ایثار دفاع‌مقدس به نسل جدید منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز پس از بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس فارس و در دیدار با سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان اینکه کار برای شهدای اجر و ارج زیادی دارد اظهار داشت: ارزش حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به ویژه بیان مظلومیت ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس ارزشی هم‌تراز با حضور در جبهه‌های جنگ دارد و خاطرات، وصایا و روایات شهدا، رزمندگان و خانواده‌های شهدا و در یک کلام حماسه ایثار رزمندگان ما در دوران مقدس باید به نسل امروز منتقل شود.

حجت‌الاسلام مصلحی ضمن تاکید بر اهمیت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه پیشکسوتانی که در زمان جنگ دانش آموز بوند افزود: نهضت جمع آوری خاطرات نوه‌ها از پدربزرگشان که در زمان جنگ دانش آموز بودند نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گرفته و در اولویت قرار بگیرد.

وزیر اسبق اطلاعات افزود: تجلیل از کتاب شناسنامه شهدای روحانی و تعمیم آن به تمام ادارات کل به عنوان یک کار بدیع و نو باید مورد توجه قرار گیرد و نقش روحانیت در دفاع مقدس تبیین شود.

مصلحی با بیان اینکه این انقلاب در این چند دهه دشواری‌های زیادی را متحمل شده اما هیچکدام به سختی هشت سال دوران دفاع مقدس نبوده و در آن دوران اوج مظلومیت ما بود که حتی گاهی ابتدایی‌‌ترین ابزارهای دفاع را هم در اختیار نداشتیم افزود: این جنگ تمام نشده و فقط شکلش عوض شده و دشمنان و استکبار امروز سنگر را عوض کرده و با نفوذ در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی قصد دارند بدون شلیک یک گلوله ما را از پای در بیاورند اما تلاشهای آنها نتیجه نداده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار