وزیر خارجه سوریه در استقبال از امیرعبداللهیان:

در پرونده هسته‌ای در کنار ایران هستیم

المقداد در استقبال از وزیر خارجه ایران در فرودگاه دمشق بر حمایت دمشق از پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 02July 2022

در پرونده هسته‌ای در کنار ایران هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، امروز پس از حضور در مراسم استقبال از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران، این سفر را بسیار مهم توصیف کرد.

وی تصریح کرد: این سفر بسیار مهم است و پس از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی صورت می‌گیرد. ما در پیگیری جدی پرونده هسته‌ای در کنار ایران هستیم و از موضع آن در این زمینه حمایت می‌کنیم.

المقداد در ادامه با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و اقدامات مختلف آن برای تضعیف محور مقاومت تاکید کرد که در سایه تحولات عمیق جهانی، باید این تحولات مورد بررسی قرار گیرد و طی ساعات آینده وزاری خارجه سوریه و ایران در دمشق به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز، پس از ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در سوریه گفت: خیلی خوشحالم امروز فرصت حضور در کشور دوست و برادر سوریه برای من و هیأت همراهم فراهم شد. سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب از سفر حسین امیرعبداللهیان به دمشق خبر داد و افزود: در ادامه سفر منطقه‌ای به ترکیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه ۱۱ تیر ماه به دمشق می‌رود. کنعانی هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد.

این سفر به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه سوریه درخصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی انجام شده است

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی این سمت است.

امیرعبداللهیان در هفته‌ای که گذشت سفری چند ساعته را به دعوت مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا داشت و ضمن دیدار و گفتگو با وزیر خارجه ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد. اوضاع سوریه هم از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه و رئیس جمهور ترکیه بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار