به گزارش دفاعپرس از مشهد، آیتالله «سیداحمد علمالهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره موسسه فرهنگی شهرآرا اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق برای من حاصل شد تا در محضر چهرههای نورانی فرهنگی و جوانان خوشذوق روزنامه شهرآرا که در عرصه ادبیات خبری به تولید محتوای فرهنگی میپردازند، حضور پیدا کنم و از خداوند متعال میخواهم که توفیق خدمت به اسلام را به همه ما عنایت بفرماید.
وی با بیان اینکه فعالیت رسانهای، مسئولیت سنگینی بر دوش فعالان این عرصه است، تصریح کرد: ارتکاب معصیت دوگونه است؛ در نوع اول، فرد براساس شهوات و مطامع نفسانی خود مرتکب گناه میشود که این گناه با استغفار میتواند زمینه آمرزش الهی را در پی داشته باشد اما کوچکترین اشتباه در عرصه رسانه بهمثابه یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است زیرا میتواند جامعهای را به انحراف بکشاند و زمینهساز بروز گناه برای آحاد مردم باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اصالت رسانههای مکتوب را به تاریخسازی محتوای خبری آنان دانست و گفت: برخی بر این باورند که رسانههای مکتوب در برابر رسانههای دیجیتال، فرصت ایدهآلی برای عرضاندام و جلب مخاطب ندارند درحالی که رسانههای مکتوب، اسناد جاودان در حافظه تاریخ هستند و اگر رسانه دیجیتال، مسئول موجآفرینی در عصر حاضر است، مسئولیت بیان حقایق در آینده برعهده رسانههای مکتوب است.
علمالهدی، روزنامه شهرآرا را یک رسانه با قدمت تاریخی دانست و تصریح کرد: روزنامه شهرآرا یک رسانه ثبتی و تاریخی است و حتماً در آینده، بسیاری از تحولات مشهد براساس شمارگان مختلف این روزنامه سنجیده خواهد شد. مطالبی که در این روزنامه منتشر میشود، اسناد صریح و روشنی از وضعیت مشهد در حال حاضر است و در آینده دوردست، مورداستفاده تاریخ شناسان قرار میگیرد.
نماینده خبرگان رهبری در تشریح سه رسالت راهبردی روزنامه شهرآرا ابراز داشت: نخستین راهبرد روزنامه شهرآرا باید متمرکز بر تبیین خدمات شهرداری برای مردم باشد زیرا شهرداری، خدمتگزارترین نهادی است که مردم با آن در تعامل هستند و تکتک آحاد این جامعه از آغاز صبح تا پایان شب، از مصادیق متعدد خدمترسانیهای شهرداری بهرهمند میشوند. علاوه بر این، شهرآرا باید پیامآور فرهنگ مردمداری برای مسئولان باشد تا هر مدیری که این روزنامه را خواند، بداند که مکلف به خدمت صادقانه است.
وی ادامه داد: مسئولیت فرهنگسازی در حوزه شهری یکی دیگر از رسالتهای حیاتی روزنامه شهرآراست زیرا در شرایط کنونی که مسئله سگگردانی، معضل بیحجابی و بسیاری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی دیگر در این شهر وجود دارد، تکلیف مضاعف بر دوش رسانه شهرآرا بهعنوان خط مقدم جریان فرهنگی است و باید با جریانسازی رسانهای، هویت امام رضا (ع) محور همه فعالیتهای فرهنگی در مشهد باشد و شرایط بهگونهای رقم بخورد که در شهر امام رضا (ع)، فعالیت دینی بهعنوان ارزش و ارتکاب معاصی بهعنوان ضدارزش مطرح باشند.
علمالهدی خاطرنشان کرد: اطلاق ۲ عنوان در مشهدالرضا (ع) از اساس نادرست است؛ یکی اطلاق عنوان گردشگر به مسافران مشهدالرضا (ع) و دیگری شهروند دانستن اهالی مشهد زیرا در شهر امام رضا (ع)، مسافران به توفیق زائر بودن نائل میشوند و شهروندان، مجاوران امام هشتم (ع) هستند. در همین راستا، همه کسانی که در این موسسه فرهنگی فعالیت میکنند، باید نسبت به مسئولیت خود در برابر هویت فرهنگ رضوی آگاه باشند زیرا مالک مشهد، وجود مقدس امام رضا (ع) است.
امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: مشهد، متعلق به همه مردم است و عموم ملت در شهر امام رضا (ع) حقی بر ذمه نهادهای مسئولیتی دارند و به همین خاطر، باید از جناحگرایی بهعنوان یک آفت بزرگ فرهنگی در رسانه شهرآرا پرهیز کرد؛ زیرا شهرآرا رسانه مردم است و باید همه سلیقهها در این رسانه، تریبونی برای بیان نظرات خود داشته باشند.
انتهای پیام/