نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

«آزادی» در ایران مدیریت شده است/ عدم سنخیت گناه با جمهوری اسلامی

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: کسانی که می‌خواهند در ایران اسلامی زندگی کنند، باید بدانند آزادی در این کشور آزادی ولنگاری، بی‌بندوباری و بدون مدیریت نیست، بلکه یک آزادی مدیریت شده است.
کد خبر: ۵۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ - 08July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، ادامه‌دهنده نهضت سیدالشهدا (ع) است که مقارن با چنین روزی آغاز شده است و ما در نظام به دست آمده از انقلاب کربلا، نمی‌توانیم نسبت به جنگ عده‌ای با خدا و دین خدا، بی‌اعتنا باشیم.

وی افزود: متأسفانه برخی افراد در این مملکت، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرده و تصور می‌کنند که در این فضا می‌توانند، آزادانه گناه و معصیت کرده و آزادانه تظاهر به گناه کنند، که این درست نیست.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند در ایران اسلامی زندگی کنند، باید بدانند آزادی در این کشور آزادی ولنگاری و بی‌بندوباری و بدون مدیریت نیست، بلکه یک آزادی مدیریت شده است. 

علم‌الهدی تأکید کرد: باید کشور در یک فضای کربلایی حفظ شود، کسانی که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند، بدانند که عشق به امام حسین (ع) و دلدادگان آن حضرت آزادی را در این کشور مدیریت می‌کنند، لذا تجاهر به فسق و تجاهر به گناه با فضای کربلایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سخنیتی ندارد و نمی‌توان با تظاهر به گناه در این کشور زندگی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بی‌حجابی، تظاهر به گناه است، خاطرنشان کرد: اینکه در خصوص مسأله حجاب باید برخورد فرهنگی شود و افراد با کار فرهنگی به سوی حجاب سوق داده شوند یا اینکه با زور و تحقیر باید باحجاب شوند، بحث دیگری است، اما افراد باید اول حجاب را فهمیده و به‌عنوان واجب شرعی به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: من تشکر می‌کنم از نماینده دادستان مشهد که با صدور یک حکم قضایی درصدد برآمد از این تجاهر به فسق در اماکن عمومی جلوگیری کند.

علم‌الهدی تصریح کرد: داشتن حجاب فرمایش پیغمبر اسلام (ص) است که فرموده‌اند گناه وقتی آشکارا انجام شود و کسی آن را منع نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند، این بی‌حجابی علنی گناهی است که در ملاء عام و در مراکز عمومی آشکارا انجام می‌گیرد لذا بنا به فرمایش نبی‌اکرم (ص) به جامعه آسیب می‌زند، این خطا برای حکومتی که به نام اسلام بر سر کار آمده است، تکلیف ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: حرام، کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نباید به صورت آشکار در کشور انجام بگیرد، حالا اگر فردی مرتکب اشتباهی می‌شود، آن بین خود و خدایش است، اما آنچه در مقابل چشم مردم انجام می‌شود، در محیط جامعه رخ می‌دهد، حکومت اسلامی مثل حکومت پیغمبر (ص) وظیفه دارد در مقابل آن بایستد، این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این حکم مخالفی ندارد و مسئولان استان و مدیریت شهری هم دقیقاً به این حکم عمل می‌کنند و اگر برخی اظهار نظر کردند، برای این بوده که این مسأله باید برای مأموران و کسانی که مجری امور قضایی هستند، تبیین شود، اما حکم مزبور حکم شرعی است و باید اجرا و جلو تجاهر به گناه گرفته شود.

وی با اشاره به تمسک برخی به جمله‌ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که گفته بود دختر بی‌حجاب مثل دختر خود من است؛ می‌خواهند از این مسأله بهره‌برداری خاص کنند، ابراز داشت: منظور حاج قاسم حمایت از بی‌حجابی نبوده، بلکه معنایش این است که دختر بی‌حجاب قابل آسیب و در معرض خطر است، این دختر به‌عنوان ناموس مردم، که در معرض تیر نگاه‌ها قرار گرفته مثل بچه من است که وسط میدان باران تیر و شمشیر زهرآلود نگاه‌های مردان هرزه قرار دارد و به او آسیب می‌زند.

وی بااشاره به روز ۲۱ تیرماه و سالروز شهادت نمازگزاران مسجد گوهرشاد، از عموم مردم دعوت کرد در راهپیمایی عصر آن روز شرکت کنند و نشان دهند که به دنبال نهی از منکر در برابر یک تجاهر به فسق در این شهر هستند، آن هم شهری که باید هویت امام رضا (ع) در آن حفظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار