مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین:

انجام آزمایش کرونا برای سفر اربعین ۱۴۰۱ حذف شد

کوثری گفت: با الزامی شدن تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، زائران اربعین، امسال برای سفر به عراق نیازی به ارائه جوابیه منفی آزمایش PCR ندارند و داشتن کارت واکسیناسیون کافی است.
کد خبر: ۵۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 03July 2022

انجام آزمایش کرونا برای سفر اربعین ۱۴۰۱ حذف شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «امید کوثری» مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیش ثبت‌نام زیارت اربعین، اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن وضعیت کرونا در منطقه، هنوز به طور قطعی نمی‌توان درباره وضعیت اربعین امسال اظهار نظر کرد. با این وجود، بر اساس توافق اولیه، زائران ایرانی بدون محدودیت در مراسم راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای تشرف زائران کشورمان به زیارت اربعین در نظر گرفته شده است، افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت زائران کشورمان مقرر کرده که علاقه‌مندان به تشرف به عراق در ایام اربعین دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ به طوری که افرادی که هر چند دُز واکسن کرونا زده باشند، در صورتی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد، باید یک دُز واکسن به عنوان دُز یادآور تزریق کنند.

کوثری با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام در سامانه سماح در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این سامانه وضعیت افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با اتصال به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت احراز خواهد شد و از اعزام افرادی که دُز یادآور را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تلاش ما سفر ارزان و آسان برای زائران اربعین است، گفت: امسال قرار بود برای خروج زائران از کشور، جوابیه منفی آزمایش PCR نیز الزامی شود، اما برای سهولت و ارزان شدن سفر زائران، انجام آزمایش PCR قبل از سفر برای زائران اربعین حذف شد و به این ترتیب داشتن کارت واکسیناسیون کافی است.

بر اساس این گزارش، اربعین امسال زائران می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به عراق سفر کنند. البته نام‌نویسی در سامانه سماح الزامی است و در صورت قطعی شدن اعزام‌ها یا اعمال محدودیت از سوی طرف عراقی، از بین افرادی که در این سامانه پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، امکان اعزام وجود دارد. همچنین امسال در ایام اربعین مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد زائران پیش‌بینی شده است و موکب‌های اربعینی برای اسکان روزانه ۴۰۰ هزار نفر و توزیع روزانه یک میلیون پرس غذا در مرز‌های چهارگانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها