آرمیدن گوهرهای دوران دفاع مقدس در کنار دریاچه زریوار + فیلم

جانب شرقی دریاچه زریوار مریوان و در نزدیکی سنگر‌های رزمندگان اسلام، از اماکن زیارتی زائرین جبهه‌های شمال غرب است.
کد خبر: ۵۳۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴ - 05July 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریوان از شمال و غرب با استان سلیمانیه عراق و از جنوب با شهر سروآباد همسایه است. شهر مریوان در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی سنندج قرار دارد. بیمارستان صحرایی ابوعمار در ورودی جنوب این شهر، یادآور روز‌های سخت دفاع مقدس است. دریاچه زریوار در غرب این شهر از مناطق دیدنی این منطقه محسوب می‌شود. ارتفاعات مرزی قوچ سلطان در غرب این دریاچه حماسه‌های زیادی به خود دیده است.

آرمیدن گوهرهای دوران دفاع مقدس در کنار دریاچه زریوار + فیلم

تیر ماه سال ۵۸، «شهید چمران» به همراه «شهید فلاحی» در این شهر حضور یافتند و پادگان ارتش مریوان را از محاصره ضد انقلاب خارج کردند. در تاریخ سوم تیر ۱۳۵۹ نیرو‌های سپاه به فرماندهی حاج احمد متوسلیان، از طریق سه محور دارسیران، محور میانی شهر و محور منتهی به پادگان، عملیات پاک سازی مریوان را انجام دادند.

شهدای گمنام مریوان

مزار مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در جانب شرقی دریاچه زریوار مریوان و در نزدیکی سنگر‌های رزمندگان اسلام، از اماکن زیارتی زائرین جبهه‌های شمال غرب است.

شهید گمنام ۱۳ ساله در عملیات والفجر ۶، محل شهادت چیلات. شهید گمنام ۱۹ ساله در عملیاتت کربلای ۵، محل شهادت شلمچه، شهید گمنام ۲۲ ساله در عملیات بازی دراز، محل شهادت سرپل ذهاب، شهید گمنام ۲۴ ساله در منطقه میمک، مشخصات شهدای گمنامی هستند که شهر مریوان در اردیبهشت ۸۸، قبل از تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، میزبان آن‌ها بوده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار