تبعات گسترده سیاست‌های مهاجرتی اروپا برای پناهجویان

سیاست‌هایی که اروپا طی سال‌های اخیر در زمینه مهاجرت اتخاذ کرده، پیامد‌های بسیاری بر وضعیت پناهجویان داشته است.
کد خبر: ۵۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 04July 2022

تبعات گسترده سیاست‌های مهاجرتی اروپا برای پناهجویان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در بحبوحه افزایش تلفات، اتحادیه اروپا در رقابتی بی‌رحمانه با مهاجران و پناهجویان پیروز شد.

به گزارش «ریلیف وب»، امسال برای مردمی که از سواحل جنوبی مدیترانه به سمت اروپا در حال حرکت بودند آسان نبود؛ همه‌گیری کرونا ادامه یافت، سطوح آوارگی اجباری افزایش یافت، مشکلات ساختاری سیاست مهاجرت اروپا با برخی پیشنهادات و بحران‌های جدید نگران‌کننده ادامه یافت و دولت‌های اروپایی به نقض حق افراد برای پناهندگی ادامه دادند.

نخستین پیامد مستقیم سیاست‌های مهاجرتی اروپا، عمدتاً عقب‌نشینی‌ها و فقدان مسیر‌های منظم، قابل دسترس و ایمن برای ورود به اروپا، افزایش تلفات در مرز‌های اروپا بوده است. پناهجویان و مهاجرانی که سال گذشته در جستجوی امنیت سعی در دسترسی به اتحادیه اروپا داشتند، تنها برای زنده ماندن تلاش کردند.

در ماه فوریه، ۱۲ نفر به صورت یخ زده در مرز ترکیه پیدا شدند؛ این افراد قربانیان عقب‌نشینی‌های غیرقانونی از سوی یونان و بازی‌های سیاسی غیرانسانی اروپایی است که پناهجویان و مهاجران را نادیده می‌گیرد.

تنها در سال گذشته میلادی حدود سه هزار و ۲۳۱ نفر از پناهجویانی که قصد ورود به مرز‌های اروپا را داشتند، ناپدید شدند.

در سال جاری نیز حدود ۷۴۲ نفر تنها طی شش ماه در تلاش برای رسیدن به اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده‌اند.

سهل‌انگاری نهاد‌های اروپایی در مورد حفاظت از جان پناهجویان و مرگ آن‌ها با نگاهی به سیاست‌های وحشیانه و تبعیض آمیز علیه مهاجران، پناهجویان و پناهندگان، که در طول سال گذشته توسط کشور‌های عضو اتخاذ شده، آشکار می‌شود.

فهرست طولانی اقدامات سختگیرانه و غیرانسانی با هدف جلوگیری از عبور قایق‌های کوچک از کانال انگلیس افزایش یافته به ویژه با توافق اخیر با دولت رواندا، که در آوریل ۲۰۲۲ منعقد شد.

تمایل و تلاش‌ها برای برون‌سپاری مسئولیت پناهندگی در سال گذشته شاهد تحول نگران‌کننده‌ای بود، به طوری که کمیسیون اتحادیه اروپا در فوریه پیشنهاد یک توافق‌نامه را به سنگال برای استقرار تیم‌های «فرانتکس» شامل افراد و تجهیزات فنی بر اساس فرضیه نادرست «مقابله با قاچاق» ارائه کرد.

این طرح به عنوان یک استراتژی جدید و سختگیرانه برای مهار مهاجرت صورت گرفته است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار