بحران پناهجویی اروپا و افزایش مشکلات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی

بحران پناهجویی اروپا مشکلات گسترده‌تری مانند نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی برای پناهجویان را به همراه دارد.
کد خبر: ۵۳۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 17July 2022

بحران پناهجویی اروپا و افزایش مشکلات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در آنچه که بزرگترین بحران آوارگی در اروپا تلقی می‌شود، ۷.۱ میلیون اوکراینی آواره داخلی هستند و بیش از ۴.۷ میلیون نفر پس از آغاز عملیات روسیه علیه اوکراین به دنبال پناهندگی در کشور‌های اطراف هستند.

به گزارش موسسه «نیوزلاین»، تأثیر جابه‌جایی ناگهانی پیامد‌های غیرقابل انکاری بر رفاه پناهجویان در تمام سنین داشته که منجر به افزایش شیوع بیماری‌های رایج سلامت روان، مانند اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب می‌شود.

تنها با ورود بیش از ۱.۱ میلیون پناهنده اوکراینی به «لهستان»، پیامد‌های فوری برای گسترش سیستم‌های بهداشت ملی در کشور‌های سراسر اتحادیه اروپا برای حمایت از سلامت روان افراد تازه آواره و همچنین تسهیل ادغام اجتماعی آن‌ها وجود دارد.

درس‌هایی از بحران‌های جابجایی گذشته نشان می‌دهد که فقدان سرمایه‌گذاری در افزایش و انتشار خدمات سلامت روان برای جمعیت‌های آواره می‌تواند بر ادغام کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها در زمینه‌های کشور میزبان تأثیر بگذارد. فرآیند‌های اداری طولانی و عدم اطمینان در مورد مسیر‌های قانونی برای پناهندگی، و همچنین لفاظی‌های تبعیض‌آمیز و طرد اجتماعی، همچنین می‌تواند تأثیر بحران‌های تجربه شده در طول مهاجرت را تشدید کند و می‌تواند پیامد‌های مهمی بر رفاه و ادغام فردی داشته باشد.

مقامات کشور‌های اروپایی همزمان با آغاز ورود پناهجویان اوکراینی، برای فراهم کردن خدمات برای آن‌ها در زمینه‌های مختلف اقدام کرده‌‎اند؛ اما این اقدامات باید برای پناهجویانی که از قبل در اروپا حضور داشته‌اند مانند شهروندان سوریه و افغانستان که با مشکلات بسیاری در کشور‌های اروپایی مواجه بوده‌اند نیز فراهم شود.

پیشنهاد‌های سیاستی که آمریکا و اروپا می‌توانند برای ارتقای دسترسی بهتر به خدمات عمومی و سلامت روان برای اوکراینی‌های آواره انجام دهند باید برای پناهجویان دیگر نیز صورت گیرد.

اطلاعات مربوط به سایر رویداد‌های جابجایی نشان می‌دهد که در مقایسه با جمعیت کشور میزبان، افرادی که جابجایی اجباری را تجربه می‌کنند، شیوع بیشتری از شرایط سلامت روان را گزارش می‌دهند؛ برای مثال، از میان نمونه تصادفی پناهندگان سوریه که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ وارد سوئد شدند، ۴۰ درصد معیار‌های افسردگی و نزدیک به ۳۰ درصد مشکلات دیگر در زمینه سلامت روانی را تجربه کرده‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار