رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

توان رزمی ارتش افزایش چشمگیری یافته است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت: توان رزمی ارتش تا سطح بازدارندگی در برابر دشمن پیش رفته و همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۵۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 04July 2022

برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل و نظارت چهار اصل مشترک در همه نظریه‌های مدیریتی است/بازرس ، باید کار درست و درست کار باشند تا کنترل و نظارت کار آمد را در پی داشته باشد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش رؤسای بازرسی و ایمنی یگان‌های نیروی زمینی ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش (مشهد) برگزار شد، ضرورت آگاهی مدیران از نظریه‌پردازی‌های مدیریتی را از اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل و نظارت و بازرسی چهار اصل مشترک همه نظریه‌های مدیریتی است و یک مدیر موفق باید این چهار اصل را به‌صورت کامل و با دقت کافی انجام دهد؛ چرا که اگر یکی از این چهار اصل رعایت نشود، کار به خوبی انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جایگاه نظارت در نظریه‌های مدیریتی فصل الخطاب است، افزود: بدون کنترل و نظارت مدیریت ابتر است؛ از این رو وظیفه بازرسی شناسایی نقاط قوت و ضعف، جلوگیری از فساد فردی و سازمانی و زمینه‌سازی برای برقراری عدالت و حصول اطمینان از صحت کار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بازرسی و نظارت فعالیتی است که حقایق را از دروغ‌ها تمییز می‌دهد، عنوان کرد: بازرسی و نظارت، وضعیت شد موجود را با وضعیت مطلوب مقایسه می‌کند و جایگاه بسیار تعیین‌کننده‌ای در اصول مدیریتی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بازرسی تضمین‌کننده صحت عمل دستگاه‌های اداره‌کننده است، در خصوص ویژگی‌های عمل صالح گفت: عملی صالح نامیده می‌شود که از دو ویژگی حُسن فاعلی و حُسن فعلی برخور دار باشد؛ حُسن فاعلی به معنای کاردرستی و حُسن فعلی به معنای درست کاری است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: بازرس باید کاردرست و درستکار باشد تا کنترل و نظارت کارآمد را در پی داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ادامه داد: حُسن فاعلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا نزدیک به نقطه اوج خود قرار دارد، امّا تا رسیدن به نقطه نهایی همچنان باید تلاش شود.

وی در پایان با بیان اینکه بحمدالله توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به یُمن حسن مدیریت هیئت رئیسه آجا به‌ویژه امیر سرلشکر موسوی و فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، توان رزمی تا سطح بازدارندگی در برابر دشمن پیش رفته و همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار