عضو ستاد عفاف و حجاب حوزه علمیه قم:

اگر حجاب نباشد قطعاً جامعه به بیراهه می‌رود

«ابراهیم‌پور» گفت: حجاب وسیله‌ای برای حفظ پاکدامنی برای زن و مرد است اگر حجاب نباشد قطعاً آن جامعه به بیراهه می‌رود.
کد خبر: ۵۳۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 04July 2022

اگر حجاب نباشد قطعاً آن جامعه به بیراهه می‌رودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ابراهیم پور» امروز در کارگاه عفاف و حجاب در پایگاه دریایی بوشهر اظهار داشت: اولین عنصر مؤثر در تربیت فرزندان آموزش نماز است. یکی از اصلی ترین وظایف فرزند بر گردن پدر مادر آموزش نماز است.

وی گفت: اگر نماز را درست کنیم زندگی ما نیز درست می‌شود اگر کسی در نماز فکرش را کنترل کند بیرون از نماز نیز می‌توانند توفیق کنترل و مدیریت ذهن را دارا باشد. بازتاب نماز خواندن در زندگی ما مشخص می‌شود نماز یکی از مسائل مهم تربیتی است.

عضو ستاد عفاف و حجاب حوزه علمیه قم افزود: رابطه حجاب با بسته تربیتی این است که حجاب یک حکم الهی است. مسئله که امروز در جامعه در مطرح است این است که حجاب یک مسئله شخصی است و دولت‌ها نباید در آن دخالت کند. این اندیشه‌ها و افکار توسط رسانه‌های استکباری در جامعه ما گسترش داده می‌شود.

وی بیان کرد: خیلی از کسانی که نسبت به حجاب زاویه دارند از فلسفه وجودی حجاب آگاه نیستند. حجاب وسیله‌ای برای حفظ پاکدامنی برای زن و مرد است اگر حجاب نباشد قطعاً آن جامعه به بیراهه می‌رود.

حجت الاسلام ابراهیم پور حجاب، حیا و غیرت را سه لایه حفاظتی دانست که خداوند برای زنان قرار داده است و گفت: غیرت یک نگهبان بیرونی برای عفت و پاکدامنی زن و مرد است. غیرت فقط مختص ناموس نیست و نسبت به دین و وطن نیز است.

وی تاکید کرد: اینکه دشمن نمی‌تواند یک وجب از خاک کشور ما را بگیرد به خاطر غیرت نیروی‌های مسلح ماست. یک انسان ارزشمند همانطور که که از وطن و خود دفاع می‌کند از ناموسش نیز دفاع می‌کند. اگر در جامعه مردان غیرت نداشته باشند به معنی این است که زنان نگهبان ندارند. خداوند غیرت را در وجود مرد قرار داده و حیا را در وجود زنان قرار داده و این دو لایه حفاظتی می‌باشد. حجاب نیز یک وسیله برای رشد و تکامل انسان و جامعه انسانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار