مروری بر وصیت‌نامه شهید «بخشی»

شهید ولی بخشی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «خدایا! من تنها یک راه برای شکرانه انتخاب کردم و آن هم شهادت در راه تو و برای توست، مرا بپذیر و مرگم را شهادت در راه خود قرار ده.»
کد خبر: ۵۳۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 05July 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهبد «بخشی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید ولی بخشی

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

این وصیتنامه انسان را می‌سازد و بیدار می‌کند

(امام امت خمینی کبیر)

اگر دین محمد برقرار نمی‌شود مگر به قتل من‌ای شمشیر‌ها بر من ببارید.

به نام خدایی که خالق تمام موجودات و هستی بخش همه جانداران است خدایی که آفرید انسان را از لکه‌ای خون و او را از تمام موجودات زندگی بی‌نیاز کرد و قرار داد، تفاوتی میان انسان‌ها و دیگر موجودات زنده از نظر دستگاه فکری و آموخت بر وی طرز تفکر را تا اینکه راه را او بیراهه تشخیص دهید و، اما ما باید از این نعمت‌ها هم بی‌اجر و دستمزد نیست که اجر و مزد همان شکرانه نعمت‌های خداوند است و در مقابل نعمت‌هایی را که بر ما عطا فرموده شکرانه می‌خواهد.

خداوندا! چگونه می‌توانیم شکرانه این همه نعمت‌ها و الطاف و عنایات تو را به جا آوریم. اگر ما روز‌ها و شب‌ها را عبادت کنیم نمی‌توانیم جوابگوی یکی از نعمت‌های تو باشیم خدایا تو را شکر می‌کنم مرا در این موقعیت از زمان قرار دادی، خدایا شکر که صحنه کربلا را بار دیگر تکرار کردی تا بتوانیم بهتر تو را شکر کنیم و به سوی تو می‌آییم.

خدایا! من تنها یک راه برای شکرانه تو انتخاب کردم البته اگر بپذیری و این سعادت را نصیبم کنی و آن هم شهادت در راه تو و برای تو، چون من تا به حال نتوانسته‌ام آن طوری که باید و شاید با زبان شکر تو را به جا آورم، اما حالا می‌خواهم به قطره قطره‌های خونم تو را شکر کنم خدایا مرا بپذیر و مرگم را تنها شهادت در راه خودت قرار بده.

و، اما تو‌ای پدر و مادرم اگر چه فرزندی خوب برای شما نبودم و نتوانستم آنطور که باید و شاید حق فرزندی بجا آورم امیدوارم بتوانم با شهادتم در راه خدا افتخاری در این دنیا و اجر عظیمی در آخرت کسب کنم و بتوانم دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کنم، پدر و مادرم بعد از شهادت من برایم گریه نکنید، چون حضرت قاسم هم کسی را نداشت تا برایش گریه کند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها