فرمانده هشت سال دفاع مقدس:

«کردستان» تداعی‌گر ایثار، غیرت و مظلومیت است

سردار «صادقی» کردستان را تداعی‌گر ایثار، غیرت، مظلومیت و سرزمین مجاهدت‌های خاموش خواند و گفت: وجه تمایز این استان، گمنامی و غریبی بیشتر در سایه‌ جنگ با دشمنان در جبهه‌های مرزی و داخلی است.
کد خبر: ۵۳۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ - 04July 2022

«کردستان» تداعی‌گر ایثار، غیرت و مظلومیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، مراسم گرامیداشت سردار شهید «یوسف افشاریان» از شهدای شاخص و برجسته شهرستان بیجار، با هدف تجلیل و پاسداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، اعضای خانواده و مسئولان شهرستانی در بیجار برگزار شد.

سردار «حسین‌رضا صادقی» یکی از همرزمان شهید افشاریان و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کردستان سرزمین مردان بی‌ادعا و گمنامی است که شجاعت، مردانگی، غیرت و ایثار از ویژگی‌های بارز آن‌هاست.

وی کردستان را تداعی‌گر ایثار، غیرت، مظلومیت و سرزمین مجاهدت‌های خاموش خواند و گفت: این استان در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های داخلی و خارجی در حال جنگ بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: کردستان مهد اصلی رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده که با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستاد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» است.

وی تصریح کرد: کردستان به عنوان یکی از استان‌های هم‌مرز با کشور عراق در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی چندین بار دستخوش حملات رژیم بعث شد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و شهر‌های کردستان در دوران جنگ تحمیلی ۲۶ بار مورد هجوم هوایی رژیم بعث قرار گرفت.

سردار صادقی با بیان اینکه مردم کردستان در کنار مجاهدت‌های خاموش، مظلومیت‌های خاموش بسیاری داشته و به جرم دفاع از انقلاب اسلامی در خانه‌هایشان ترور می‌شدند، عنوان کرد: جنایت‌هایی که گروهک‌ها در حق مردم کردستان انجام دادند، هیچ‌وقت از ذهن تاریخ این مردم پاک نمی‌شود.

سردار «محسن میرزایی» از دیگر همرزمان شهید افشاریان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهید افشاریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس یکی از متواضع‌ترین و مخلص‌ترین مدافعان خاک این وطن و این دیار بود.

وی گفت: باید رشادت‌های ماندگار و دلاوری‌های بی‌نظیر و شجاعت غیرقابل وصف سردار یوسف افشاریان در حوزه فرهنگ و شهادت بازتاب عمیق و جاودانه‌ایی داشته باشد.

این همرزم شهید بیان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار می‌رود.

در پایان این مراسم پس از قرائت وصیت‌نامه شهید یوسف افشاریان، از خانواده این شهید والامقام به پاس سال‌ها ایثار، صبر و استقامت تجلیل شد.

شهید یوسف افشاریان متولد سال ۱۳۳۷ در روستای «دولت شاه» از توابع شهرستان بیجار به دنیا آمد. وی پس از اتمام خدمت سربازی، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بیجار درآمد و پس از چند ماه برای فراگیری آموزش‌های تخصصی سپاه به کرمانشاه اعزام شد.

«یوسف افشاریان» سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و یک ماه بعد از ازدواج، در یک درگیری با نیرو‌های ضد انقلاب در روستای «کوپه قرآن» تکاب از ناحیه پا مجروح شد و پس از بهبودی برای فراگیری آموزش‌های چتربازی به تهران رفت. وی پس از گذراندن شش ماه آموزش چتربازی برای اموزش مربیگری به ارومیه منتقل شد و برای مدت ۲ سال و چند ماه به فرماندهی عملیات تیپ ۳۹ بیت المقدس (تیپ شهید افیونی) منصوب شد.

او در تیر سال ۱۳۶۵ پس از عملیات کربلای یک که منجر به آزادسازی مهران شد، ماموریت یافت تا در مرز‌های خروجی مهران از خارج شدن نیرو‌های دشمن جلوگیری کند که در حین انجام ماموریت، در حالیکه سوار موتور بود از ناحیه سینه مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار