سرپرست امور روحانیت دفاع مقدس خوزستان خبر داد:

فعالیت مجدد نهضت تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر در خوزستان

حجت الاسلام گوهرنتاج از آغاز مجدد طرح نهضت تاریخ شفاهی علما و روحانیون برجسته و ایثارگر استان خبر داد و گفت: اولویت ما در پایتخت ایثار، جهاد و شهادت، احصا تاریخ شفاهی علمای برجسته و روحانیون شاخص استان است که نقش بی‌بدیلی در جنگ داشتند.
کد خبر: ۵۳۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ - 06July 2022

فعالیت مجدد نهضت تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سعید گوهرنتاج» سرپرست حفظ و نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه شورای اداری دفاع مقدس از آغاز مجدد طرح نهضت تاریخ شفاهی علما و روحانیون برجسته و ایثارگر استان خبر داد و اظهار داشت: اولویت ما در پایتخت ایثار، جهاد و شهادت، احصا تاریخ شفاهی علمای برجسته و روحانیون شاخص استان است که نقش بی‌بدیلی در جنگ داشتند.

وی افزود: کارهای خوبی در خصوص تدوین نقش روحانیت در خوزستان انجام شده و تاریخ شفاهی اعضا محترم خبرگان رهبری نیز آغاز شده و پیشرفت‌هایی داشته اما به هیچ وجه مطلوب نظر نیست و تاکید سردار مرادحاجتی، مدیرکل محترم نیز بر سرعت بخشیدن به این نهضت است.

حجت الاسلام گوهرنتاج گفت: در کنار تاریخ شفاهی، برنامه هایی در حوزه روحانیون ایثارگر مدنظر است که آن ها را در قالب چند جشنواره مطرح کرده ایم که مهمترین آن ها جشنواره «پرچمداران گمنام» است.

وی یادآور شد: پس از وقفه ای طولانی به دلیل انتشار ویروس کرونا، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی در اقصی نقاط استان شروع شده و اخیرا نیز در شهر مقاوم دزفول شاهد آغاز مصاحبه تاریخ شفاهی حجت الاسلام «شیخ حبیب خاکی» هستیم که این پروژه توسط پژوهشگر موسوی طیب در حال انجام است.

سرپرست حفظ و نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خوزستان بیان داشت: شیخ «حبیب خاکی» متولد دزفول است که از سال 1360 به صورت داوطلبانه در جبهه های پدافندی غرب کرخه شرکت کرد و پس از یک سال در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه به درجه جانبازی نائل شد. وی یک سال بعد وارد حوزه علمیه قم شد و در طول دوران دفاع مقدس نیز به عنوان بیسیم چی فرمانده گردان عمار لشکر 7 ولیعصر (عج) تا آخر جنگ خدمت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار