رئیس جمهور:

مردم به‌زودی شاهد نتایج سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان خواهند بود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.
کد خبر: ۵۳۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 06July 2022

مردم به‌زودی شاهد نتایج سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان خواهند بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید «ابراهیم رئیسی» امروز چهارشنبه ( ۱۵ تیر) در جلسه هیأت دولت با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای تقویت مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه به ویژه همسایگان، به دیدار‌های خود در حاشیه اجلاس سران کشور‌های ساحلی خزر در ترکمنستان اشاره و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی است که می‌تواند با توجه به زمینه و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کشور‌های همسایه، در زمینه مبادلات اینگونه محصولات فعال‌تر شود.

وی همچنین به فرصت استفاده از خط اعتباری و نیز سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد سرمایه‌گذاری در کشور، توسعه صنعت و اجرای طرح‌های مشترک با دیگر کشورها، از جمله پیگیری و اجرای کریدور رشت- آستارا و ادامه آن از طریق جمهوری آذربایجان اشاره کرد و بر تسریع در پیگیری توافق‌های انجام شده بین ایران و دیگر کشور‌ها از سوی وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان، این اقدام را یکی از شاخص‌های مهم اتکاء به توان داخلی و استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به مسیر رونق تولید خواند و گفت: اگر نقدینگی در امر رونق تولید به کار گرفته شود، رشد آن باعث نگرانی نخواهد بود. این نقدینگی سرگردان است که باعث تورم و نابسامانی‌های اقتصادی در کشور می‌شود.

رئیسی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه که گامی مهم در مسیر تلاش‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در امر رونق تولید است، شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور، فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.

وی مشارکت بانک‌ها در اجرای اینگونه طرح‌ها را عامل تحرک و اعتماد بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کشور خواند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور گفت: واردات هر نوع کالا به کشور باید مستند و تابع مقررات و دارای اسناد قانونی لازم باشد. پیش از آنکه کالایی به گمرکات وارد و در آنجا دپو و به دلایل مختلف معطل شود، باید همه ابعاد قانونی واردات آن در مبدأ مورد رسیدگی قرار گیرد تا از انتقال به گمرک و سپس توقف آن به دلایل مختلف، جلوگیری شود.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) به نقش آن بزرگوار در توسعه علوم و معارف الهی اشاره و تاکید کرد: معرفت الهی یکی از شروط مهم موفقیت برای انسان‌های سالک است و جامعه امروز به ویژه مومنان نباید از کسب معارف الهی و رشد معنوی غافل بمانند. هر فردی حتی در بالاترین مسئولیت اجرایی می‌تواند با بهره‌گیری از معارف الهی، پیشرفت در کار و زندگی خود را تکمیل و تسریع کند.

وی همچنین با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و ایام یوم‌الترویه، بر لزوم توجه خاص به این ایام و بهره‌برداری معنوی برای قرب‌الهی تاکید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار