آغاز ثبت‌نام طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم از آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 06July 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمید مجیدی مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم درخصوص سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: داوطلبانِ دریافتِ مدرک داوری مسابقات قرآن کریم تا یکم مردادماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام نمایند. پس از ثبت‌نام اولیه داوطلبان در استان، ابتدا بررسی اولیه صورت گرفته و سپس به منظور ثبت‌نام نهایی، لینک سامانه ثبت‌نام برای افراد متقاضی ارسال خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این دوره از جمله: دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران- دارا بودن سلامت جسمی و روحی متناسب با شرایط و شئون داوری به ویژه شنوایی و بینایی و سرعت عمل مطلوب- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم - دارا بودن شرایط سنی لازم (حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۶۳ سال سن) اشاره کرد

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور همچنین با اشاره به اینکه در دو دوره اول و دوم این طرح ملی؛ حدود ۵۰۰ نفر موفق به اخذ مدرک داوری در مسابقات در سطوح ۱ تا ۴ در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن و صحت حفظ شده‌اند، سطح بندی جدید داوران را بر اساس بررسی کارشناسی جدید اعلام کرد.

سطح ۱: شامل مسابقات ملی قرآن ج. ا. ا (سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه).
سطح ۲: شامل مسابقات استان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه (اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و قم) - مرحله کشوری مسابقات: دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ مسابقات ملی دانشجویان؛ دانشجویان (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور)؛ کل نیرو‌های مسلح؛ هر یک از نیرو‌های «ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع» و بسیج مستضعفین؛ طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد «مدهامَّتان»؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح ۲ حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین.

سطح ۳: شامل مسابقات سایر استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه؛ مسابقات شهرستان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه (شهرستان مرکز هر یک از استان‌های تراز یک)؛ مرحله استانی دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ دانشجویان (دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ واحد‌های دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، پیام نور و سایر دانشگاه‌ها)؛ بخش‌های اصلی زیرمجموعه هر یک از نیرو‌های مسلح (مانند نیرو‌های چهارگانه ارتش و ...)؛ مرحله استانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ مرحله استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ مرحله کشوری سایر وزارتخانه‌ها؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح ۳ حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین.

سطح ۴: شامل مسابقات سایر شهرستان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه؛ سایر مراحل مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ مسابقات یگان‌ها در هر یک از نیرو‌های مسلح؛ مرحله شهرستانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ مرحله شهرستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ مرحله استانی و پایین‌تر در سایر وزارتخانه‌ها؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح چهار.

مجیدی مهر گفت: داوری مسابقات بین‌المللی، در این سطح‌بندی لحاظ نشده است و داوران مربوط، هر سال بر مبنای آیین‌نامه به‌کارگیری داوران، به پیشنهاد کمیته علمی و فنی ستاد عالی مسابقات از بین داوران حائز شرایط سطح ۱ و با توجه به سایر توانمندی‌ها و بر اساس اولویت‌های دستگاه‌های برگزار کننده، انتخاب خواهند شد. رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قضاوت داوران سطوح بالاتر در سطوح پایین‌تر بلامانع است.

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به یکسان نبودن سطح کمی و کیفی اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم توسط مؤسسات مردم‌نهاد؛ سطح مسابقه و سطح داوران مجاز به داوری در اینگونه مسابقات هنگام صدور مجوز برگزاری تعیین خواهد شد. البته سطوح مسابقات با توجه به گزارش‌های ناظر اعزامی و پس از تایید شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قابل تجدید نظر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها