در همایش آینه‌های صبور مطرح شد؛

پیشنهاد نگارش دلنوشته‌ای خطاب به همسران توسط جانبازان/ حسنی سعدی: آرامش پس از جنگ؛ آغاز جهاد همسرانمان بود

اولین همایش از سلسله همایش‌های "آینه‌های صبور" با هدف تجلیل از همسران جانبازان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ - 21September 2015

پیشنهاد نگارش دلنوشته‌ای خطاب به همسران توسط جانبازان/ حسنی سعدی: آرامش پس از جنگ؛ آغاز جهاد همسرانمان بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جانباز روشندل "امیر عقیقی" دبیر انجمن جانبازان بصیر در همایش آینههای صبور اظهار داشت: روز یکشنبه همراه با جمعی از جانبازان بالای 70 درصد خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم که رهبری در این دیدار صبر همسران جانبازان و تحمل آنها بر رنج و سختی خدمت به جانبازان را ایثارگری واقعی و یک جهاد و حماسه خواندند و همسران جانبازان و فرزندان و بستگان آنان را به حفظ این ثروت عظیم معنوی و مراقبت از آن توصیه کردند.

وی در راستای برگزاری این همایش که با موضوع تجلیل و تکریم همسران جانبازان است، گفت: پیشنهاد میشود که در این رابطه از جانبازان خواسته شود تا دل نوشتهای خطاب به همسران خود بنویسند. همسرانی که دست ما را گرفتند، به پای ما نشستند و از ما مراقبت کردند.

این جانباز روشندل با بیان اینکه همسران ما افتخار میکنند که در خیابان دست ما را بگیرند، خاطرنشان کرد: انشاالله این همایش محتوایی باشد و برخلاف دیگر برنامههای مرسوم برگزار شود.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: شما امانت دار رسالت آن رزمندهای هستید که در اروند به خط زد و پیکرش به آب رفت و دیگر برنگشت.

حسنی سعدی: جهاد همسران ما بعد از جنگ آغاز شد

جانباز حسن حسنی سعدی دبیر انجمن قربانیان سلاحهای شیمیایی نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما وظیفه داشتیم تا از میهن و دینمان دفاع کنیم، اظهار داشت: بعد از جنگ که کشور به یک آرامش نسبی رسید و هرکس به سر خانه و زندگی خود برگشت؛ جهاد همسران ما جانبازان که برخی بعد از جانبازی همسر ما شدند، آغاز شد. در حالی که این بانوان مجاهد میتوانستند همسر فردی شوند که نقصی در بدن نداشته باشد اما این راه را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه صبر و تحمل همسران ما از ما بیشتر است، گفت: برای جانباز شیمیایی هر نفسی که برمیآید درد است و هر نفسی که فرو میرود درد است.

حسنی سعدی اضافه کرد: در ایران بیش از 75 هزار جانباز شیمیایی داریم که باید مورد مراقبتهای ویژه قرار گیرند و اگر به خوبی نخوابند، به کما میروند. من خیلی وقتها که میخوابم و بیدار میشوم میبینم همسرم همچنان بیدار و مراقب من است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی رفتارها در جامعه ناپسند است و تصور میکنند که شیمیایی بودن ما به آنها سرایت میکند اما این دردیست که خود باید تحمل کنیم و به کسی سرایت نمیکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار