تجهیز موشکی تروریست‌های وابسته به آمریکا در سوریه

پس از حمله اخیر روسیه به تروریست‌های موسوم به «مغاویر الثوره» در جنوب شرق سوریه، منابع محلی خبر دادند که آمریکا، این تروریست‌ها را به موشک‌های «هیمارس» مجهز کرده است.
کد خبر: ۵۳۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 07July 2022

تجهیز موشکی تروریست‌های وابسته به آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی سوریه، امروز (پنجشنبه)، از رزمایش موشکی تروریست‌های موسوم به «مغاویر الثوره» در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

گروهک مغاویر الثوره به طور مستقیم از سوی ارتش آمریکا و سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) تشکیل شده و سازمان یافته است و مقر آن نیز در داخل پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه قرار دارد.

بنابر گزارش وبگاه «خابور»، آمریکا، عناصر این گروه را به موشک‌های «هیمارس» مجهز کرده و مغاویر الثوره نیز با تأیید این گزارش با انتشار تصاویری خبر داده است که نیروهایش در منطقه التنف در مرز با اردن شلیک موشک هیمارس را تمرین کرده‌اند.

این گروه تروریستی در بیانیه خود مدعی شد: «عملیات شلیک موشک مهارت سربازان و توانایی آن‌ها را در دفاع از ساکنان منطقه در برابر هر گونه حمله نشان داد.»

طبق گزارش وبگاه خابور، این گروه تروریستی در چند روز گذشته تمریناتی مشترک با نیروهای آمریکا در منطقه التنف برگزار کرده که این تمرین شامل انواع مهارت‌های نظامی از جمله شلیک با قناصه، کشتار مستقیم و همچنین حمله با انواع راکت و موشک بوده است.

خابور همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا برای این عناصر همچنین دوره‌های افزایش آگاهی و ترسیم نقشه‌های نظامی برگزار کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روسیه، اواخر خردادماه، در حمله‌ای عناصر این گروه تروریستی در پایگاه التنف را هدف حمله قرار داد.

مقام‌های دفاعی آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌ان‌ان» اواخر خردادماه خبر داده بودند که روسیه به عناصر مغاویر الثوره حمله کرده و پیش از انجام هجوم به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.

روسیه درباره علت انجام این حمله به طرف آمریکایی خبر داده‌ بود که تروریست‌های مغایرالثوره در مسیر نیروهای این کشور در سوریه بمب‌گذاری کرده‌اند.

گروهک مغاویر الثوره با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود تأیید کرده بود که مقر این گروه در داخل پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها