کمک‌های بشردوستانه ایران به بلخاب افغانستان ارسال شد

سفارت ایران در کابل از ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام غذایی به مردم شهرستان بلخاب افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 08July 2022

کمک‌های بشردوستانه ایران به بلخاب افغانستان ارسال شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سفارت ایران در کابل اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه شامل اقلام غذایی برای خانواده نیازمندان در بلخاب ارسال شده است.

سفارت ایران در توئیتی نوشت: «در ادامه کمک‌های ج. ا. ایران به مردم افغانستان، این بار کمک‌های غذایی شامل آرد، برنج، روغن و شکربرای ۵۰۰ خانواده نیازمند به بلخاب ارسال شد. ایران در ماه‌های اخیر کمک‌های گسترده‌ای را برای مردم شریف ولایت‌های مختلف افغانستان ارسال کرده است.»

پیش از این «لکزایی فرد» نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در سفر به بلخاب با مسئولان محلی ولایت بامیان گفته بود که سفارت ایران در کابل این آمادگی را دارد که برای مردم بلخاب کمک‌های اولیه، مواد غذایی و بهداشتی فراهم کند.

به دنبال درگیری در بلخاب میان مولوی مهدی و طالبان برخی از مردم این شهرستان مجبور به ترک خانه های خود شده بودند.

این در حالی است که والی بامیان گفته بود که جنگ بلخاب به هیچ وجه علیه برادران اهل تشیع و هزاره‌های افغانستان نبود، زیرا اهل تشیع و هزاره ها، مردم این کشور هستند.

«عبدالله سرحدی» والی بامیان در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: جنگ بلخاب به هیچ وجه علیه برادران اهل تشیع و هزاره‌های افغانستان نبود، زیرا اهل تشیع و هزاره ها، مردم این کشور هستند.

وی آواره شدن هزاران نفر از ساکنان بلخاب درپی درگیری‌های اخیر را شایعه خواند و اضافه کرد: شایعه شد که بخشی از این آوارگان وارد بامیان شدند و ما نیز دست به کار شدیم تا در صورتی که آوارگان بلخاب وارد بامیان شده باشند به آن‌ها هرگونه کمکی ارائه دهیم، اما آوارگان جنگ بلخاب را در بامیان پیدا نکردیم و اگر هم آمده باشند همه آن‌ها در همان روز‌های نخست به خانه‌های خود بازگشته اند.

پیشتر کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت بود که آمریکا به دنبال ایجاد جنگ قومی و مذهبی بوده و تنش در بلخاب فتنه مقدماتی برای برای بحرانی کردن افغانستان است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار