نواب:

بالای ۶۵ ساله‌ها، سال آینده به حج مشرف می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیدواریم متقاضیان حج که امسال به دلیل محدودیت سنی (۶۵ سالگی) اعمال شده از سوی عربستان نتوانستند این فریضه را ادا کنند، بتوانند در سال آینده به این سفر معنوی مشرف شوند.
کد خبر: ۵۳۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 08July 2022

نواب: بالای ۶۵ ساله‌ها، سال آینده به حج مشرف می‌شوندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در حج و زیارت هنگام ورود به چادر زائران ایرانی در عرفات اظهار داشت: زائرانی که ما امروز در خدمتشان هستیم، قرار بود در سال ۹۹ به حج مشرف شوند، اما کرونا مانع شد و شماری از آن‌ها نیز به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین جمعی از آن‌ها به دلیل شرایط سنی اعمال شده از سوی عربستان نتوانستند اعزام شوند، ولی ان‌شاءالله در سال آینده زمینه تشرف آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امسال روز عرفه با روز جمعه مصادف شده است و روز جمعه نیز متعلق به امام زمان (عج) است، افزود: این زائران که از شب گذشته در این سرزمین حضور پیدا کردند، برنامه برائت از مشرکین را برگزار خواهند کرد و بعداز ظهر با زمزمه دعای عرفه امام حسین (ع) با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.

‌نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حج امسال خاص است و روز عرفه آن با روز امام عصر (عج) مصادف شده است، افزود: عاشقان و ارادتمندان امام زمان (عج) و کسانی که کودکانشان با سرود «سلام فرمانده» ابراز احساسات خود را به امام زمان (عج) اعلام کردند پدرانشان در این سرزمین به یاد آن‌ها هستند و برای استمرار سربلندی و عزت و افتخار ایران و اسلام، عزیزان خود را دعا می‌کنند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف شدند و هم‌اکنون در صحرای عرفات حضور دارند. حجت‌الاسلام نواب به عنوان سرپرست حجاج ایرانی نیز که عربستان به دلیل داشتن بیش از ۶۵ سال برایش ویزا صادر نکرده بود، شب گذشته با صدور ویزا از سوی سعودی‌ها عازم مکه مکرمه شد و هم‌اکنون در کنار زائرانی ایرانی حج تمتع در عرفات حضور دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها