امام جمعه قصر شیرین:

حفظ عفاف فریضه اول برای بانوان مسلمان است

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: بانوان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه دارند و این فریضه اول برای بانوان مسلمان است.
کد خبر: ۵۳۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ - 08July 2022

جهاد عفاف فریضه اول برای بانوان مسلمان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: نقش مردم، نهاد‌ها و نخبگان و اهالی رسانه در راستای ایجاد امنیت در جامعه بسیار مهم است، زیرا حفظ امنیت روانی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است و از بزرگترین دغدغه‌های هر نظام سیاسی است که با عناصر اقتصادی، ایدئولوژیک فرهنگی و نظامی پیوند خورده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به آغاز هفته مالیات (۱۶ تیر لغایت ۲۲ تیرماه) گفت: پرداخت مالیات یک مشارکت ملی است و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند در واقع یک جهاد ملی انجام می‌دهند و باید از تلاشگران جبهه اقتصادی تقدیر و تشکر کنیم و بدانیم که پرداخت مالیات باعث توسعه و عمران و آبادانی و رشد کشور خواهد شد و در جهت بهداشت و سلامت جامعه کمک شایانی خواهد نمود.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: مودی مداری و عدالت اجتماعی باعث توسعه و رشد جامعه می‌شود و مالیات محور توسعه و اساس عدالت اجتماعی است.

وی در ادامه خطبه هایش گفت: بانوان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه دارند و این جهاد عفاف فریضه اول برای بانوان مسلمان است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب افزود: در قرآن کریم بار‌ها به امر حجاب و عفاف تاکید شده و در این رابطه یوسف پیامبر مبتلا شد و در اثر عفاف نجات پیدا کرد و مریم مقدس نیز امتحان شد و در پرتو عفاف رهایی یافت از این رو بر همه ما عفیف بودن و رعایت حجاب واجب است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: بانوان ما باید مریم وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و جهاد نمایند و مردان نیز با تقوا در این عرصه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفته بودند در دیدار با بانوان به آن‌ها می‌گفتم که چادر شما از هوای من مقدس‌تر است زنی که چادر بر سر دارد به نوعی امر به معروف می‌کند و ارزش چادر بانوان بسیار بیشتر از عبای علماست.

وی در ادامه با اشاره شخصیت حضرت علی (ع) و عید غدیر و امامت گفت: امام علی علیه السلام مهمترین پیوند در میان مومنان را پیوند مکتب ولایت می‌شمارد از هر پیوند دیگری از حیث نژاد، زبان ملیت، حزب و خانواده برتر و بالاتر است و شعاع این ولایت الهی تمام زمان‌ها و مکان‌ها را فرا می‌گیرد و همه انسان‌ها در گذشته، امروز و آینده را مجموعه‌ی الهی ولایت گرد می‌آورد.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین ادامه داد: جامعه امروزی ما توجه داشته باشد که نباید امام خود را در بحران‌ها و خطرات تنها بگذارد و ما درسی که از کوفه و از سفیر سیدالشهدا (ع) که وظیفه خود را به خوبی انجام داد می‌گیریم این است که امام و ولایت را نه اینکه تنها نگذاریم بلکه به صورت جدی مطیع فرامین آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی که سال گذشته حدودی هزار و ۵۰۰ حمله سایبری مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کردند که از سوی ایران انجام شده بود، گفت: محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته و بازدارندگی در عرصه سایبری هم می‌تواند هزینه‌های تلاویو را بالا ببرد.

حجت الاسلام صالحی افزود: رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته بار‌ها با حملات سایبری روبرو شده و یک گروه کره‌ای به نام عصای موسی بار‌ها به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نفوذ کرده و اطلاعات زیادی را به دست آورده است و با آسیب رساندن به بخش‌های مالی و زیربنایی رژیم نگرانی صهیونیست‌ها موجب شده است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه گفت: پس از ۲سال وقفه به دلیل بیماری جهانگیر کرونا، ائتلاف ناتو در نشست مادرید که با حضور برخی کشور‌های شهر مانند ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، یک سند راهبردی جدید را برای یک دوره هشت ساله تصویب کرد و در این نشست به طور رسمی از کشور‌های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو دعوت به عمل آمد.

وی گفت: مخالفت ترکیه با پیوستن این ۲کشور و سپس رضایت اردوغان به پیوست این ۲کشور نشان داد جهان غرب در تقویت ناتو مصمم‌تر از گذشته است، لاف ناتو در سند استراتژیک جدید خود، روسیه را مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدیدی برای امنیت صلح و ثبات در منطقه می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار