نماینده مردم در مجلس:

ناتوی عربی محکوم به شکست است

جوکار گفت: اتوی عربی همانند ائتلاف‌های قبلی در میان کشور‌های عربی محکوم به شکست است و رئیس‌جمهور آمریکا هم نه به‌دنبال تشکیل ائتلاف بلکه به‌دنبال فروش سلاح به این کشور‌ها است.
کد خبر: ۵۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 11July 2022

ناتوی عربی محکوم به شکست است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره تشکیل ناتوی عربی در جریان سفر بایدن به غرب آسیا، اظهار داشت: تشکیل ناتوی عربی و اتحادیه این چنینی پیش از این نیز تجربه شده و شکست خورده و طرحی نخ‌نما است.

جوکار افزود: نمونه بارز ائتلاف کشور‌های عربی در حوزه مسائل نظامی که به شکست انجامیده طرح ائتلاف سعودی علیه ملت یمن است که همگان شاهد ناکامی این ائتلاف بودیم.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس اظهار داشت: ما در ماجرای یمن شاهد تشکیل ائتلافی میان برخی دولت‌های غربگرای غرب آسیا بودیم که این ائتلاف در مقابل ملت یمن هیچگونه موفقیتی نداشت و نه تنها این ائتلاف نتیجه‌ای در بر نداشت بلکه هزینه‌های زیادی را برای کشور‌های عضو ائتلاف در پی داشت.

جوکار خاطرنشان کرد: بایدن با عناوینی همچون ناتوی عربی و امثال آن به دنبال چاپیدن کشور‌های عربی و فروش سلاح‌های خود به این کشور‌ها است.

وی افزود: ناتوی عربی به نتیجه‌ای نخواهد رسید و همانند ائتلاف‌های قبلی این ائتلاف نیز محکوم به شکست است.

جوکار اظهار داشت: از سوی دیگر امروز دولت آمریکا شرایط مساعدی ندارد و در باتلاقی که در اوکراین ایجاد کرده مانده است.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوال اینجاست رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش در باتلاق اوکراین گیر کرده چگونه می‌تواند به کشور‌های وابسته منطقه کمکی کند؟

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار