رییس جمهور:

«تکفیر» و «تفرقه» دو ابزار دشمن برای فتنه‌گری در جهان اسلام هستند

حجت‌الاسلام «رئیسی» تکفیر و تفرقه را ۲ ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام دانست و گفت: کردستان از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است و جای‌جای این استان گواهی می‌دهد که مردان و زنان این سامان، چگونه در مقابل هجوم ضدانقلاب و معاندین مردانه و دست در دست یکدیگر ایستادگی کردند.
کد خبر: ۵۳۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲ - 09July 2022

تکفیر و تفرقه دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، شامگاه جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در دیدار با جمعی از علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان، اظهار داشت: علما و روحانیون به عنوان میراثداران انبیاء، امروز متولی اصلی صیانت از جامعه در مقابل هجمه‌های نظری دشمنان هستند.

رئیس جمهور افزود: مردم این سامان در حفظ مرز‌های سرزمینی و اندیشه‌ای خوش درخشیدند و امروز دولت وظیفه دارد به شکلی شایسته به این سامان و استان توجه کند. این وظیفه ما است که ظرفیت‌های عظیم مادی و معنوی استان کردستان را درست شناخته و در مسیر مناسب خودش مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

حجت‌الاسلام «رئیسی» تاکید کرد: جریان‌های تکفیری به دنبال سوءاستفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان کشورمان به ویژه در مناطق مرزی است و در مقابل، علما و روحانیون وظیفه سنگینی برای صیانت‌بخشی به فکر و اندیشه جوانان و مردم دارند.

وی ادامه داد: جهان اسلام در مقطعی گرفتار فتنه دست ساخته انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد و اگرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی خیلی سریع نسبت به این تهدید هشدار دادند؛ اما جهان اسلام مدتی طول کشید تا از پشت پرده این توطئه که برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام طراحی شده بود، آگاه شود.

حجت‌الاسلام «رئیسی» تکفیر و تفرقه را ۲ ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام دانست و گفت: کردستان از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است و جای‌جای این استان گواهی می‌دهد که مردان و زنان این سامان، چگونه در مقابل هجوم ضدانقلاب و معاندین مردانه و دست در دست یکدیگر ایستادگی کردند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت حج خاطرنشان کرد: این پیام، پیام وحدت، معنویت و توجه به ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام و لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های نظام سلطه است.

رئیس جمهور با ابراز خشنودی از وحدت و انسجام مطلوب حاکم بر استان کردستان، گفت: امنیت و اراده همگانی در استان برای پیشرفت بسیار ارزشمند است که دولت نیز سعی خواهد کرد بر پایه آن تمام ظرفیت‌های کردستان برای پیشرفت را هم‌افزا کند.

حجت‌الاسلام «رئیسی» با اشاره به برخی درخواست‌ها و دیدگاه‌هایی که از سوی سخنرانان در این جلسه درباره راه، راه‌آهن، فعال شدن اقتصاد کشاورزی، دامداری، گردشگری و معدن در کردستان مطرح شد، گفت: همه این موارد در مصوبات سفر دیده شده و در جلسه شورای اداری تشریح خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد دولت مردمی در بومی‌گزینی، تاکید کرد: بومی‌گزینی از اولویت‌های دولت مردمی است و همواره به مدیران تاکید کرده‌ام که در شرایط برابر برای جذب نیرو، حتما اولویت با جذب نیرو‌های کارآمد و تحصیل‌کرده بومی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار