رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل بانک جامع سوژه برای محتوابخشی به موزه‌های دفاع مقدس

سردار «مطهری» گفت: ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های کشور جهت اجرای هرچه بهتر کار سوژه‌یابی و محتوابخشی به مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس، باید بانک جامع سوژه را در استان خود تشکیل دهند.
کد خبر: ۵۳۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ - 09July 2022

موزه‌های دفاع مقدس مکتب درس‌آموز شهدا هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سردار «عباس مطهری» رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (شنبه) از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل بازدید کرد.

رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جریان این بازدید، اظهار داشت: اتمام کار احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس تمامی استان‌ها هدف اصلی سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس است؛ زیرا کارکرد فرهنگی و تربیتی این پایگاه‌های فرهنگی غیرقابل انکار است.

وی افزود: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس کشور، مدرسه‌های عشق و مرام و مکتب درس‌آموز شهدا هستند و به همین دلیل ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های کشور جهت اجرای هرچه بهتر کار سوژه‌یابی و محتوابخشی به مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس، باید بانک جامع سوژه را در استان خود تشکیل دهند.

بهره‌برداری از ۲۸ حرم شهدای گمنام در استان اردبیل

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در ابتدای این بازدید، ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل با الهام از عملیات آبی خاکی خیبر، به شکل قایق احداث و در مجموعه تفریحی و گردشگری نمونه شورابیل واقع شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: روند سوژه‌یابی و محتوابخشی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل همزمان با کار عمرانی آن دنبال می‌شود.

واحد متذکر شد: ۷۵ شهید گمنام در ۳۴ نقطه استان اردبیل خاکسپاری شده‌اند که در این راستا ۲۸ حرم برای این شهدای والامقام احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار