نماینده مردم در مجلس:

تحریم‌های نفتی علیه ایران سیاستی شکست‌خورده است

نخعی گفت: تحریم‌های نفتی آمریکا علیه کشورمان نه‌تنها موجب عقب‌ماندگی این حوزه نشد، بلکه زمینه‌ساز دستیابی به خودکفایی نیز شد.
کد خبر: ۵۳۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 09July 2022

تحریم‌های نفتی علیه ایران سیاستی شکست خورده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مصطفی نخعی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به تحریم اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش مرتبط با تجارت نفت ایران، اظهار داشت: صنعت نفت و صنایع وابسته به این عرصه سالیان طولانی است که دچار تحریم و محدودیت است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع بعد از انقلاب شاهد مشکل در فروش نفت و صنایع پتروشیمی بوده ایم لذا برای این مهم اقداماتی صورت گرفت تا محدودیت‌ها برطرف شود و تجربیات ارزشمندی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها خصوصا آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت اجازه دریافت تکنولوژی در حوزه صنعت نفت را به کشورمان ندادند، ادامه داد: بر این اساس امروزه مشاهده می‌شود نه تنها دچار عقب ماندگی نشده ایم، بلکه به خودکفایی در بسیاری از حوزه دست پیدا کرده ایم که امری مهم در دنیا محسوب می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سیاستمداران آمریکایی روزی از به صفر رساندن فروش و صادرات نفت ایران صحبت می‌کردند، افزود: این مهم در حالیست که امروزه هر آنچه در کشور تولید می‌شود، به فروش می‌رسد که بیانگر شکست تحریم‌های پی در پی ایالات متحده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مقننه اقدامات خوبی برای توسعه فعالیت‌های صنعت پتروشیمی انجام داده که خنثی کننده محدودیت‌ها است، خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد تحریم‌های اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش مرتبط با تجارت نفت ایران راه بجایی نخواهد برد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها