نماینده مردم در مجلس:

وزارت امور خارجه پیگیر توافقات دوجانبه با هند باشد

حسین‌زهی گفت: هندی‌ها فقط ۲ الی ۳ دکل بارگیری و تخلیه کشتی در بندر چابهار آورده‌اند که هنوز هم افتتاح نشده لذا وزارت امور خارجه کشورمان باید پیگیر تحقق توافقات و پروتکل‌های انعقاد شده باشد.
کد خبر: ۵۳۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 09July 2022

وزارت امور خارجه پیگیر توافقات دوجانبه با هند باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل حسین‌زهی» نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص رایزنی مقامات هند و ایران درباره توسعه همکاری‌ها در بندر چابهار، اظهار داشت: بندر چابهار یکی از معدود مناطقی محسوب می‌شود که دارای معافیت از اعمال تحریم‌های ایالات متحده است و کشور‌ها می‌توانند بدون استثنا در آن سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: این مهم در حالیست که قرارداد سرمایه گذاری برای توسعه این بندر میان کشورمان و هند منعقد شد، اما آن‌ها نتوانستند به اهداف مدنظر جمهوری اسلامی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد توسعه بندر گوادر در پاکستان با سرمایه گذاری چینی‌ها هستیم، ادامه داد: بنابراین برای اینکه عقب ماندگی توسعه‌ای کنونی در بندر چابهار متوقف شود، وزارت امور خارجه کشورمان باید پیگیر تحقق توافقات و پروتکل‌های انعقاد شده با هندی‌ها باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه وقتی هند را وارد کارزار چابهار کردیم، انتظار می‌رود آن‌ها نیز به تعهداتشان عمل کنند، افزود: این مهم در حالیست که هندی‌ها فقط ۲ الی ۳ دکل بارگیری و تخلیه کشتی آوردند که هنوز هم افتتاح نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در قوه مقننه خاطرنشان کرد: باید یادآور شد علی رغم اینکه این بندر تحت تحریم‌ها قرار ندارد، اما مطمعنا آمریکایی‌ها در پشت پرده هندی هارا تحت فشار قرار داده اند تا توافقات روی کاغذ را عملیاتی نکند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها