نماینده مردم در مجلس:

ضرورت تقویت وزارت صمت/ وقت تشکیل وزارت بازرگانی نیست

حسین‌زهی با بیان اینکه طرح دوباره تشکیل وزارت بازرگانی اقدام پسندیده‌ای نیست، گفت: در شرایطی که همه قیمت‌ها آزاد شده است، تشکیل وزارت بازرگانی مفهومی ندارد.
کد خبر: ۵۳۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 03August 2022

ضرورت تقویت وزارت صمت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل حسین‌زهی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت باید کوچک و چالاک شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته تفکیک بازرگانی از وزارت صمت بر مبنای لایحه‌ای بود که دولت به مجلس داده است که از سوی شورای نگهبان رد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دوباره تشکیل وزارت بازرگانی اقدام پسندیده‌ای نیست، تصریح کرد: واردات محوری این وزارتخانه از اسم آن مشخص است؛ در شرایطی که همه قیمت‌ها آزاد شده است، تشکیل وزارت بازرگانی مفهومی ندارد.

حسین‌زهی تاکید کرد: باید روی تقویت وزارتخانه کنونی تمرکز کنیم تا اینکه وزارتخانه جدیدی تشکیل دهیم.

وی یادآور شد: این موضوع بر خلاف برنامه ششم توسعه است که هر چند در مجلس قبل مصوب شد، اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت. بستگی به این دارد که این موضوع در صحن به چه صورت مطرح شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای تشکیل وزارت بازرگانی، دولت باید لایحه دهد، زیرا در لایحه بار مالی و دیگر موارد پیش‌بینی می‌شود

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار