شادی استقلال الجزایر تنها با پیروزی فلسطین کامل می‌شود

خطیب نماز عید قربان در الجزایر گفت: شادی این کشور برای استقلال خود تنها با پیروزی فلسطین و بازگشت مسجدالاقصی به آغوش اسلام و مسلمانان تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ - 10July 2022

شادی استقلال الجزایر تنها با پیروزی فلسطین کامل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس نقل از القدس العربی، خطیب نماز عید قربان در الجزایر اظهار داشت: شادی این کشور برای استقلال از استعمار فرانسه تنها با پیروزی فلسطین و بازگشت مسجدالاقصی به آغوش مسلمانان تکمیل می‌شود.

این سخنان خطیب الجزایر در جریان خطبه‌های نماز عید قربان در پایتخت این کشور و همزمان با جشن‌های شصتمین سالروز استقلال الجزایر بیان شد.

«محمد میقاتلی» خطیب الجزایر گفت: الجزایر پس از مدت‌ها درد و رنج و جهاد دو عید استقلال و قربان را جشن می‌گیرد.

وی افزود: کسی که تاریخ ما را خوانده رمز حمایت ما از مظلومان و در راس آن‌ها موضوع فلسطین را می‌داند. موضوع فلسطین همچنان موضوع محوری باقی خواهد ماند و شادی استقلال ما تنها با پیروزی فلسطین و بازگشت مسجدالاقصی و تمام فلسطین به آغوش اسلام و مسلمانان تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر هم پیش از این با تاکید بر اینکه فلسطین همزاد الجزایر است، گفته بود: ما تحت هیچ شرایطی از فلسطین دست نمی‌کشیم.

وی تاکید کرد: مردم الجزایر شیفته فلسطین هستند.

رئیس جمهور الجزایر افزود: الجزایر تماس‌هایی را انجام داده و می‌دهد تا به شورای امنیت برای برگزاری جلسه درباره قضیه فلسطین فشار بیاورد و این شورا در مورد آن تصمیم گیری کند.

خبرگزاری معا فلسطین گزارش داد: رئیس جمهوری الجزایر در خصوص تعدی رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال و در آن تاکید کرد که جامعه جهانی باید از طریق سازمان ملل و شورای امنیت، اقدام جدی برای تضمین صیانت لازم از غیرنظامیان فلسطینی و مقدسات آن‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار