الجزایر موضوع فلسطین را در عمق اولویت‌های خود عنوان کرد

رئیس جمهور الجزایر در افتتاحیه اجلاس سران عرب از موضوع فلسطین به عنوان موضوع محوری و ریشه‌ای یاد کرد.
کد خبر: ۵۵۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ - 02November 2022

الجزایر موضوع فلسطین را در عمق اولویت‌های خود عنوان کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی خود طی افتتاحیه اجلاس سران عرب در الجزایر اظهار داشت: این اجلاس در شرایط منطقه‌ای و بین المللی بسیار پیچیده‌ای برگزار می‌شود.

تبون با اشاره به وجود بحران‌ها و چالش‌ها، افزود: موضوع محوری و ریشه‌ای ما موضوع فلسطین و اقدامات رژیم اشغالگر علیه آن از جمله کشتار بیگناهان، شهرک سازی و مصادره اموال فلسطینی‌ها و کوچاندن ساکنان اصلی قدس شریف و تغییر بافت تاریخی آن است.

رئیس جمهور الجزایر ادامه داد: منطقه عربی دارای منابع و امکانات سرشاری است که می‌تواند ما را در جهان به عنوان قدرت اقتصادی تأثیرگذار نماید. ما باید برای تأثیرگذاری در عرصه جهانی و اقتصاد بین المللی اعتماد به نفس را بازیابیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: طرح صلح عربی مبنای اصلی برپایی صلح عادلانه و جامع که برپایی دولت مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ را تضمین می‌کند، است. با توجه به اوضاع کنونی موضوع فلسطینی همچنان در عمق اولویت‌های ما قرار دارد.

تبون همچنین تاکید کرد: ما از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهیم خواست که دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. با توجه به ناتوانی شورای امنیت و سازمان ملل در اجرای راهکار دو دولتی، ما باید تلاش خود را جهت حمایت از ملت فلسطین برای پایداری مضاعف نمائیم.

رئیس جمهور الجزایر در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بحران‌هایی که لیبی، سوریه و یمن با آن مواجه هستند نیازمند ایجاد راهکار است.

انتهای یپام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار