بنابر اعلام رسانه صهیونیستی؛

سومالی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که سومالی درصدد بررسی عادی سازی روابط خود با این رژیم است.
کد خبر: ۵۳۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 10July 2022

سومالی به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از معا، رژیم صهیونیستی مدعی شد که سومالی موضوع عادی سازی روابط با این رژیم را بررسی می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی مدعی شد که دولت مقدیشو با اعضای پارلمان و دیگر طرف‌ها پیرامون عادی سازی روابط با اسرائیل رایزنی خواهد کرد.

بنا به ادعای این رسانه صهیونیست، این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری سومالی در واکنش به سوالی پیرامون شایعاتی صورت گرفت که اخیراً درباره پیوستن سومالی به جمع کشور‌هایی که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده اند، مطرح شده است.

این شبکه همچنین ادعا کرد که حسن شیخ محمود اندکی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور سومالی در سفر به امارات در اواخر ماه می‌گذشته با مقامات اسرائیلی دیدار کرده، امری که دفتر ریاست جمهوری سومالی آن را تکذیب کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سایه امضای توافقات عادی سازی روابط با دولت‌های عربی نظیر امارات متحده عربی، بحرین و مغرب، تلاش دارد که از این مساله در راستای اهداف خود برای سرکوب هر چه بیشتر فلسطینی‌ها و افزایش نفوذ منطقه‌ای خود استفاده کند.

در همین راستا، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته با «عبداللطیف لودیی» وزیر دفاع مغرب به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در پیامی توئیتری ضمن اشاره به گفت‌وگو با همتای مغربی خودش، نوشت: من با دوستم عبداللطیف لودیی صحبت کردم و عید قربان را به وی تبریک گفتم!

براساس آمار‌های رسمی مراکز فلسطینی، رژیم صهیونیستی در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲۰۲۲ میلادی ۷۷ فلسطینی را به شهادت رسانده که ۱۵ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار