نماینده مردم در مجلس:

بایدن به‌دنبال فروش سلاح به کشور‌های منطقه است

حاجی‌دلیگانی گفت: واقعیت این است که رئیس جمهور آمریکا تحت عناوین مختلف به دنبال فروش اسلحه به کشور‌های منطقه است و سفر وی به منطقه با هدف جذب مشتری بیشتر و فروش اسلحه بیشتر به کشور‌های منطقه است.
کد خبر: ۵۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ - 10July 2022

بایدن به‌دنبال فروش اسلحه به کشور‌های منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به خبر سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا به دنبال تامین امنیت کشور‌های منطقه نیست بلکه او هم همچون ترامپ به دنبال دوشیدن شیر مورد نیاز خود از گاو‌های شیرده منطقه است.

حاجی‌دلیگانی افزود: این که تحت عناوین مختلف، اما با یک هدف و با یک محتوا، اتحادیه‌هایی در منطقه در حوزه نظامی تشکیل می‌شود نشان دهنده آن است که این اتحادیه‌ها محکوم به شکست است و فقط عناوین آن تغییر می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اتحاد ناموفق کشور‌های عربی علیه یمن خود نمونه بارز عدم موفقیت این اتحادیه‌هاست، حال می‌خواهد اتحادیه کشور‌های عربی باشد یا هر چیز دیگری.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: کشور‌های عربی منطقه نیروی نظامی توانمندی ندارند که بخواهند ارتش منسجم و قوی داشته باشند و اتحاد نظامی آن‌ها بخواهد ثمری داشته باشد.

وی افزود: آمریکا در مکاتبات خود و در جلسات و نشست‌هایی که داشته عنوان کرده که قادر به تامین امنیت کشور‌های منطقه نیست و مقامات کشور‌های عربی نیز در دیدار‌هایی که با مقامات کشورمان داشتند عنوان کرده‌اند که دیگر قادر به تامین دلار‌های مورد نیاز آمریکا برای خرید اسلحه نیستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که رئیس جمهور آمریکا تحت عناوین مختلف به دنبال فروش اسلحه به کشور‌های منطقه است و سفر وی به منطقه با هدف جذب مشتری بیشتر و فروش اسلحه بیشتر به کشور‌های منطقه است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ وقت به دنبال تأمین امنیت کشور‌های منطقه نیست و فقط منافع اقتصادی خود را از طریق فروش اسلحه دنبال می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار