تل‌آویو در بدترین بحران تاریخ خود گیر کرده است

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی اوضاع این رژیم راد بحرانی توصیف کرد و گفت: تل‌آویو در بدترین بحران در تاریخ خود گیر کرده است.
کد خبر: ۵۳۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ - 11July 2022

گیر کردن تل آویو در بدترین بحران تاریخ خودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آروتز شو، «بنی‌گانتز» وزیر جنگ و «گیدئون ساعر»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از اتحاد برای انتخابات آتی کنست خبر دادند.

این دو چهره سیاسی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در نشست خبری مشترک با خبرنگاران اعلام کردند که حزب «امید نو» از چپ میانه و حزب «آبی و سفید» با هم در یک فهرست مشترک برای انتخابات کنست در نوامبر امسال شرکت خواهند کرد و در جریان این سخنان، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اوضاع این رژیم را بحرانی خواند.

گانتز در این نشست خبری، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین مناطق اشغالی را مسئول بن بست سیاسی امروز دانست و او را به قطبی کردن سیاست و محروم کردن اکثریت رأی دهندگان از گزینه‌های میانه رو متهم کرد.

وی در این ارتباط گفت: «ما با یک وضعیت اجتماعی داخلی غیرمنطقی و بی سابقه روبرو هستیم و اسرائیل در بدترین بحران دموکراتیک در تاریخ خود گیر کرده است.»

گانتز همچنین ادامه داد که ائتلاف سیاسی جدید به حل بحران سیاسی جاری و تشکیل یک حزب سیاسی مرکزگرا کمک خواهد کرد.

همچنین ساعر در نشست خبری درباره تشکیل ائتلاف انتخاباتی اش به خبرنگاران گفت: «ما در لیست مشترک آبی و سفید با امید نو در انتخابات آینده شرکت خواهیم کرد و یک اردوگاه سیاسی متحد مانند این می‌تواند از بن بست سیاسی عبور کند. هدفی که پس از انتخابات آینده به سوی آن کار می‌کنیم، ایجاد یک دولت ملی گسترده است که نیازی به تکیه بر حاشیه نداشته باشد.»

طبق توافق منعقد شده بین دو طرف، بنی گانتز هدایت ائتلاف جدید را بر عهده خواهد داشت و ساعر در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها