بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه ارومیه به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

21 تیر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر اباحه گری دشمنان است

در آستانه فرا رسیدن 21 تیر روز عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۳۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ - 11July 2022

21 تیر یادآور ایستادگی ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان در ترویج بی بند و باری است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، در آستانه فرا رسیدن 21 تیر سالروز کشتار مردم مشهد در صحن مسجد گوهرشاد در اعتراض به دستور کشف حجاب بانوان توسط رضاخان، بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می توان زن بود؛ عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود، می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

بیست و یکم تیر ماه سال 1314 یادآور روزی است که طاغوتیان به پشتوانه مستکبران به عفاف و حجاب زنان مسلمان ایرانی هجوم بردند و از سوی دیگر این روز یادآور حماسه ای دیگر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه ها و هجمه ها به کیان فرهنگ اسلامی مردم ایران در ترویج بی بند و باری اخلاقی و اباحه گری است .

حجاب اسلامی جزو ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ کرامت زنان و ارزش گذاری به مقام زن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می شود.

حجاب ارزشی منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سعادت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

عفاف و حجاب تمام جامعه را در بر می گیرد نه فقط زنان را، زیرا مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی اجتماعی، خانوادگی و شغلی نقش مهم و تاثیر گذاری در این عرصه دارند.

بسیج جامعه زنان ناحیه سپاه ارومیه ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و تاکید بر تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه و دعوت تمامی زنان جهان به فرامین حضرت ختمی مرتبت، پیام آور رحمت، مبنی بر عفت و عزت فاطمی، هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهر شاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیاء و غیرت اعلام می دارد که افتخار زن ایرانی این است که حجاب برای او میراث کهن ملی است وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاری های شدید رفتاری و اجتماعی به عفاف «گرایش جهانی» پیدا کرده است، گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن حجاب فاطمی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار