یادداشت/ به مناسبت روز عفاف و حجاب

اجرای کامل قانون «عفاف و حجاب»؛ تضمین‌کننده امنیت اجتماعی

امنیت اجتماعی یکی از نیاز‌های اساسی هر جامعه است و با اجرای کامل قانون «عفاف و حجاب» در کشور این امنیت تضمین خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱ - 12July 2022

///گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ حجاب و پوشش زنان همواره در طول تاریخ به عنوان سمبلی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان به یکی از موضوعات چالش برانگیز داخلی و خارجی تبدیل شده است.

بسیاری از معاندان نظام عفاف و حجاب را به عنوان یک مقوله ارزشمند در جامعه بشری برنمی‌تابند و به خود این جسارت را می‌دهند که حجاب را براندازی و بدحجابی را ترویج کنند.

آن‌ها با یک برنامه هدفمند طراحی شده توسط سردمداران خارجی‌شان به دنبال این هستند تا یک نارضایتی داخلی را در کشور ایجاد کنند و منافعشان هم در گروی این نارضایتی و اعتراض مردم تأمین می‌شود. دشمنان نادان ما هنوز متوجه نشدند که حجاب مسئله‌ای نیست که مستقل از سایر تکالیف و وظایف دینی لحاظ شود و به حجاب باید در زمینه سبک زندگی نگاه کرد.

در واقع یکی از عوامل اصلی در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح و جسم فرد توجه به مقوله عفاف و حجاب است، چون هر جامعه‌ای برای رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد و توجه به مساله حجاب از ضروریات یک جامعه به شمار می‌رود؛ و نقش خانواده در این مساله بسیار مهم است و به عنوان نخستین و مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان وظیفه دارد هنجار‌ها و ارزش‌های دینی را برای فرزند نهادینه کند.

اما آنچه که باعث شده عفاف و حجاب بیشتر مورد توجه باشد امنیتی است که با خود به همراه دارد، چراکه امنیت اجتماعی یکی از نیاز‌های اساسی هر جامعه است و وجود این پدیده در سطح جوامع نظم و بقاء را به بوجود می‌آورد و یکی از فلسفه‌های حجاب، حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیت اجتماعی با توسعه آن است.

ایجاد آرامش روانی در افراد جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب از آثار و فواید حجاب اسلامی است و باعث تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی و تشویق جوانان به ازدواج موفق می‌شود و جوانان برای تقویت روحیه و حفظ آرامش درونی به جای رفتن به محیط فحشا و اعمال مبتذل، به فعالیت‌های هنری، ورزشی، فرهنگی و مذهبی رهنمون می‌شوند و امنیت اجتماعی فراگیر خواهد شد.

البته برای اینکه امنیت اجتماعی در کشور نهادینه شود باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ای جامع برای عفاف و حجاب تدوین کند و وزارت کشور هم برای اجرای کامل قانون عفاف و حجاب باید این قانون را به همه نهاد‌های کشور ابلاغ کند و قرارگاهی هم برای اجرای این قانون باید تشکیل شود.

امام خمینی هم در این باره می‌فرمودند که باید عین قانون در کشور اجرا شود و حجاب را نیز یک قانون می‌دانستند، مانند بسیاری از قوانین دیگر که می‌بایست در کشور فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار