برنامه نتانیاهو برای بازگشت به عرصه قدرت

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: در صورت عهده داری مجدد این سمت قصد دارد با عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی به توافق صلح دست یابد.
کد خبر: ۵۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ - 12July 2022

اگر مجددا نخست وزیر شوم با عربستان به توافق صلح می‌رسمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در صورتی که مجدداً این پست را برعهده گیرد قصد دستیابی به توافقات سازش با عربستان و دیگر کشور‌های عربی را دارد.

بنیامین نتانیاهو در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر مجدداً رهبری اسرائیل را برعهده گیرم قصد دستیابی به توافقات صلح با عربستان و دیگر کشور‌های عربی را دارم.

وی افزود: از شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای کمک به تحقق چهار توافق تاریخی صلح (توافق ابراهیم) که به آن دست یافتیم، تشکر می‌کنم.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان از انعقاد قرارداد بزرگ احتمالی بین رژیم صهیونیستی و عربستان در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه در نیمه ماه میلادی جاری خبر دادند.

این رسانه‌ها افزودند که اسرائیل قصد دارد در جریان سفر بایدن به منطقه روند فروش سامانه‌های پدافند هوایی به عربستان سعودی را به پیش ببرد.

خبرنگار نظامی شبکه کان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا اسرائیل قصد پیش بردن طرح مهمی در جریان سفر بایدن را دارد، گفت: طبق تخمین ها، اسرائیل سعی خواهد کرد طی هفته‌های آینده قرارداد امنیتی مهمی را با عربستان به پیش ببرد و آن فروش سامانه‌های پدافند هوایی است.

وی همچنین افزود: تمام این امر تحت نظارت آمریکا انجام می‌شود چرا که اسرائیل با عربستان سعودی روابط دیپلماتیک ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها