صهیونیست‌ها از ترس حزب‌الله دیوار ۹ متری می‌سازند

یک منبع عبری خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی به علت ترس از حزب‌الله قصد دارد با دیواری ۹ متری یک منطقه در شمال اراضی اشغالی را احاطه کند.
کد خبر: ۵۳۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ - 12July 2022

صهیونیست‌ها از ترس حزب‌الله دیوار ۹ متری می‌سازندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وبگاه صهیونیستی «والا»، شامگاه دوشنبه، خبر داد که ساکنان منطقه «متولا» در شمال اراضی اشغالی از تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای ساخت دیواری ۹ متری در اطراف این منطقه به شدت عصبانی شده‌اند.

والا گزارش داد که ساکنان منطقه مذکور به شدت با طرح ارتش برای محاصره این منطقه با یک دیوار نُه متری مخالف هستند و گفته‌اند که ساخت چنین دیواری زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بهتر است به جای دیوار، دور منطقه سیم خاردار کشیده شود.

«لیئور بیز» اعضای شورای محلی متولا در این باره گفت: «زندگی در محاصره یک دیوار مانند زندگی در زندان است. اینکه دیواری نُه متری مقابله خانه‌ات باشد، احساس وحشتناکی است.»

بیز افزود: «آسیب‌های سنگینی که به مناظر طبیعی وارد خواهد شد، به صنعت گردشگری نیز خسارت خواهد زد. این صنعت اصلی‌ترین صنعت این منطقه است.»

او در بخش دیگری اشاره کرد: «مناظر طبیعی یکی از عوامل مهم در جذابیت هتل‌ها و اتاق‌های خالی در متولاست.»

والا افزود که فرمانده کل جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی، هفته گذشته، با اعضای شورای محلی المطله دیدار کرده و این طرح را با آن‌ها در میان گذاشته و گفته که نگران سلامت و امنیت ساکنان است.

این وبگاه صهیونیستی اشاره کرد که حدود سه سال و نیم، ارتش رژیم صهیونیستی متوجه شده بود که حزب‌الله از خاک لبنان به اراضی اشغالی تونل کشیده و ممکن است از آن‌ها برای حمله استفاده کند.

لیئور بیز در این باره بیان کرد: «ساخت دیوار هم از نظر امنیتی درست نیست. این چه پیامی برای طرف مقابل خواهد داشت؟ اینکه ارتش ترسیده و دور خود را بسته است؟ دیوار نه جلوی جنگ، نه موشک، نه عبور پهپاد‌ها را نخواهد گرفت.»

این مقام صهیونیست در بخش دیگری از سخنانش گفت: «حداکثر، این دیوار جلوی عبور نفوذی‌ها و برخورد با ساکنان لبنان را خواهد گرفت. به هر حال، در جریان [جنگ]«نگهبانان دیوار» (اشاره به جنگ سال گذشته میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه در ماه می) آن‌ها از طرف لبنان از دیوار بالا رفتند. دیوار نه جلوی آن‌ها را گرفت و نه متوقفشان کرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرده است که منابع صهیونیستی اخیرا گزارش‌های متعدی درباره یگان «رضوان» منتشر کردند و درباره توانمندی تکاوران جنبش حزب‌الله هشدار دادند.

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» می‌باشد؛ فرمانده‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق وی را ترور کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» پیشتر در یادداشتی با اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله عنوان کرده بود که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهر‌های صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت خواهد گرفت.

این روزنامه عبری همچنین با اشاره به اینکه نیرو‌های یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند، افزوده بود عمیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیرو‌های تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وبگاه والا نیز اواسط تیر ماه جاری درباره این یگان فاش کرده بود که چند سال پیش، گروهی از تکاوران دریایی حزب‌الله لبنان به آب‌های اشغالی فلسطین نفوذ کرده‌اند و عملیات خود را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار