تل‌آویو تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین ارسال می‌کند

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزیر جنگ این رژیم با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین موافقت کرده است.
کد خبر: ۵۳۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ - 12July 2022

تل‌آویو تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین ارسال می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، عصر امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که تل‌آویو تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین ارسال می‌کند.

دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گانتز با ارسال یک محموله نظامی دیگر برای نیرو‌های اوکراینی موافقت کرده است.

طبق این گزارش، این محموله نظامی شامل یک هزار و ۵۰۰ کلاه خود، یک هزار و ۵۰۰ جلیقه ضدگلوله، صد‌ها لباس محافظ و یک هزار ماسک ضدگاز و سیستم‌های تصفیه و پاکسازی است.

تل‌آویو فروردین ماه سال جاری نیز موافقت خود را با ارسال تجهیزات محافظتی به اوکراین اعلام کرده بود.

وزیر جنگ تل‌آویو به «الکسی رزنیکوف» همتای اوکراینی خود اطلاع داده بود که تل‌آویو به کی یف کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله ارسال خواهد کرد. گانتز گفته بود که این تجهیزات برای تیم‌های پزشکی و امدادگران ارسال خواهد شد.

خبرنگار وبگاه صهیونیستی «والا» پیشتر در این باره نوشته بود این موافقت از آن جهت اهمیت دارد که تل‌آویو از روز اول جنگ بار‌ها و بار‌ها با درخواست کی یف برای ارسال تجهیزات به اوکراین به علت ترس از واکنش روسیه خودداری می‌کرد؛ اما اکنون این سیاست تغییر کرده است.

تل‌آویو پس از آن به درخواست کی یف برای ارسال تجهیزات پاسخ مثبت داد که روسیه در بیانیه‌ای شدیداللحن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد. در بیانیه روسیه آمده بود: «کابینه اسرائیل همچنان به اشغالگری غیرقانونی و الحاق فزاینده خاک فلسطین با زیر پا گذاشتن تعدادی از قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ادامه می‌دهد.»

«یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر خبر داده بود که شماری از عناصر اسرائیلی برای جنگ علیه روسیه به اوکراین رفته‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داده بود که سفیر اوکراین در تل آویو در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت ساکنان اراضی اشغالی در جنگ با روسیه، گفته است: «هر کسی که گذرنامه اوکراینی داشته باشد و بخواهد برای جنگ برود، می‌تواند این کار را بکند. این از نظر من ایرادی ندارد». وی در ادامه به برخی از ساکنان اراضی اشغالی اشاره کرد که گذرنامه اوکراینی دارند و خواهان جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها