رئیس سازمان بسیج رسانه فارس:

عشایر در طول تاریخ حافظ این آب و خاک بودند

«رضایی» گفت: در طول قرن‌ها عشایر از جمله عشایر ایل قشقایی حافظ کشور بودند و مرزهای ایران توسط این قشر حراست می‌شد و امروز مشخص می‌شود که اگر در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور کم نشده به برکت خون شهدا به ویژه روستاییان و عشایر است.
کد خبر: ۵۳۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ - 12July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «هادی رضایی» رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس امروز (سه‌شنبه) با حضور در بین اعضای ستاد برگزاری یادواره سه هزار شهید قشقایی که در محل بنای حسینیه قشقایی‌های شیراز برگزار شد با اشاره به وجود سه هزار شهید این قوم، آن را مایه افتخار دانست و اظهار داشت: در طول قرن‌ها عشایر از جمله عشایر ایل قشقایی حافظ کشور بودند و مرزهای ایران توسط این قشر حراست می‌شد و امروز مشخص می‌شود که اگر در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور کم نشده به برکت خون شهدا به ویژه روستاییان و عشایر است.

هادی رضایی با بیان اینکه بسیاری از شهدا علی‌رغم کسب توفیقات علمی و فرصتی که داشتند و می‌توانستند درجات خود رادر جامعه ترفیع دهند اما جنگ و جبهه به خاطر دفاع از میهن و ارزشهای اسلامی را ترجیح دادند و جاودانه شدند و این بالاترین نمونه ایثار و از خودگذشتگی است.

رضایی افزود: امروز ما به مقام و جایگاه شهدا حسرت می‌خوریم زیرا آنها از تعلقات دنیوی و مادی و حتی فرزندان عزیز خود دل بریدند تا جاودان بمانند.

مسوول بسیج رسانه فارس حفظ و حراست از نظام و کشور را وصیت و سفارش شهدا توصیف کرد و افزود: اگر امروز آن طور که باید به سفارش آن عزیزان عمل نشده به این دلیل است که ما فراموش کردیم که در عمل نیز یاد و خاطر شهدا را گرامی بداریم و رفتار ما بارزتر از شعار ما است.

رضایی افزود: ما آنچه را که یک روز به خاطرآن شعار دادیم و جوانان پاکی برای رسیدن به آن جان دادند را از یاد بردیم و به جایی رسیدیم که شهید باکری پیش‌بینی کرده بود که بازماندگان از جنگ به سه گروه تقسیم می شوند که یک عده با این که همرزم شهدا بودند جنگ را زیر سوال می‌برند و یک عده هم به سراغ دنیاطلبی می‌روند و فقط یه گروه معدود می‌مانند که حسرت می خورند و  دق می‌کنند.

رضایی با اشاره به وجود سه هزار شهید قشقایی نیز خاطرنشان کرد: این یادواره اولین گامی است که برای احیا نام این شهدا برداشته می‌شود و این تعداد شهید را باید به عنوان شناسنامه ای از انسان‌های پاک روی دست گرفته و به آن افتخار کنیم چرا که در طول قرن‌ها عشایر حافظ کشور بودند و مرزهای ایران توسط این قشر حراست می‌شد و امروز مشخص می‌شود که اگر در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور کم نشده به برکت خون شهدا است.

وی در پایان گفت: سه هزار شهیدقشقای تقدیم نظام اسلامی ایران شده که در کنار دیگر شهدای عزیز پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته نگه داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها