ایران محور گفت‌وگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدراعظم اتریش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با «کارل نهمر»، صدراعظم اتریش درباره ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 13July 2022

ایران محور گفت‌وگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدراعظم اتریشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تایمز اسرائیل، دفتر «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او روز سه‌شنبه با «کارل نهمر» صدراعظم اتریش دیدار و گفت‌وگو کرده است.

گفته شده در این دیدار دو طرف توافق نامه‌هایی را در جهت همکاری در زمینه امنیت، همه‌گیری کووید -۱۹، گردشگری و موارد دیگر امضا کردند.

این دو مقام سیاسی در ابتدا به صورت خصوصی با یکدیگر ملاقات کردند و سپس در نشست گسترده‌تری در تل‌آویو با حضور سایر مقامات و وزرای کابینه مذاکرات و گفت‌وگو‌ها ادامه پیدا کرده است.

همچنین امضای توافق نامه مشارکت استراتژیک جامع در حوزه‌های امنیت، مسائل سایبری، بحران آب و هوا، تجارت و موارد دیگر از جمله موضوعاتی بوده است که در دیدار و گفت‌وگوی رهبران رژیم صهیونیستی و اتریش مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش همچنین گفته شده که چالش‌های امنیتی و مسائل منطقه‌ای به‌ویژه موضوع ایران از مهمترین موضوعات مورد بحث و بررسی در سفر هیئت سیاسی اتریش به تل‌آویو بوده است.

براساس بیانیه نخست وزیری رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات هیئت‌های دو طرف، یائیر لاپید درباره هرگونه توافق با ایران و ادامه برنامه هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است.

علاوه بر این دو طرف در مورد جنگ در اوکراین نیز گفت‌وگو کردند و همزمان خواستار توقف جنگ در اوکراین شدند.

گفت‌وگو درباره ایران و توافق هسته‌ای در حالی از سوی هیئت‌های سیاسی رژیم صهیونیستی با اتریش مطرح شده که اتریش تا کنون بار‌ها حمایت خود از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرده و در مقابل تل‌آویو و مقامات این رژیم به شدت مخالف بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار