رئیس جمهور لبنان بر بازگشت آوارگان سوری به سوریه تأکید کرد

در ادامه اظهارات مقامات لبنانی درباره لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، میشل عون نیز بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 13July 2022

رئیس جمهور لبنان بر بازگشت آوارگان سوری به سوریه تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) با تأکید بر لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشور خودشان، اظهار داشت: بیروت با هرگونه ادغام آوارگان سوری در محل سکونتشان در لبنان مخالف است.

حساب کاربری رئیس جمهور لبنان در توئیتر خطاب به «نجات رشدی» معاون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه نوشت: بیروت مخالف باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان و ادغام آن‌ها در محل سکونت فعلی‌شان است.

میشل عون از کشور‌های اروپایی خواست که بر این اساس اقدام و رفتار کنند.

پیش از این هم «عصام شرف الدین» وزیر مهاجرت لبنان در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفته بود: ما کاملاً مخالف این هستیم که آوارگان سوری پس از اینکه جنگ پایان یافته و سوریه امن شده است، به کشورشان بازنگردند. دولت سوریه در خصوص موضوع آوارگان دست یاری خود را به سوی ما دراز کرده است.

شرف الدین همچنین از تشکیل یک کمیته سه جانبه متشکل از دولت سوریه، کمیساریای عالی امور پناهندگان و دولت لبنان و نیز یک کمیته چهارجانبه شامل لبنان، عراق، اردن و ترکیه برای تحقق بازگشت آوارگان سوری به کشورشان خبر داده بود.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز ۲۰ ژوئن از جامعه جهانی خواست که برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به لبنان کمک کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار