منابع طبیعی لبنان قابل مذاکره نیست

رئیس جمهور لبنان امروز در جریان مشارکت در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش لبنان بر حقوق این کشور در آب‌های سرزمینی و همچنین بهره‌مندی لبنان از ثروت‌های طبیعی‌اش تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ - 01August 2022

هرگز در قبال آب‌های سرزمینی و منابع طبیعی لبنان کوتاهی نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه النشره، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز به همراه «نبیه بری» رئیس پارلمان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس ارتش لبنان شرکت کرد.

عون، در شرایطی که میانجی آمریکایی در موضوع مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کرده، در سخنانی در این مراسم بر حقوق لبنان در آب‌های سرزمینی و همچنین بهره‌مندی این کشور از ثروت‌های طبیعی‌اش تاکید کرد و گفت: این‌ها حقوقی هستند که هرگز نمی‌توانیم در قبال آن‌ها از خود کوتاهی به خرج دهیم و با تساهل برخورد کنیم.

رئیس جمهور لبنان در ادامه به موضوع تشکیل دولت جدید در لبنان پرداخت و ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل هر چه سریع‌تر آن، افزود: عدم تشکیل دولت در شرایط کنونی، لبنان را با مشکلات و معضلات بیشتری مواجه کرده و بحران اقتصادی و مالی را عمیق‌تر خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که روند انتخاب رئیس جمهور جدید (جانشین وی) نیز مانند روند تشکیل دولت به درازا کشیده نشود.

عون در این باره گفت: من برای رئیس جمهور جدید شرایط لازم را برای انجام اقدامات لازم در مسیر سخت و دشواری اصلاحاتی که آغاز کردیم، فراهم خواهم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار