جهاد اسلامی:

اهداف خبیثی در سفر بایدن به منطقه وجود دارد

«نافذ عزام» با بیان اینکه سفر رئیس جمهور آمریکا حامل اهداف خبیث و شوم برای منطقه است، گفت: آمریکا و سیاست‌های این کشور قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۵۳۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 13July 2022

اهداف خبیثی در سفر بایدن به منطقه وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «نافذ عزام» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (چهارشنبه) در واکنش به سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه اظهار داشت: این سفر اهداف خبیث و شومی دارد و حامل دیدگاه و رویکرد جدیدی برای مسئله فلسطین نخواهد بود.

وی که با رادیو صدای قدس مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: آمریکا همیشه از دشمن صهیونیستی جانبداری کرده است و به هیچ عنوان موضع اخلاقی در قبال مسائل و مشکلات امت‌ها و ملت‌های دیگر اتخاذ نمی‌کند.

نافذ عزام تصریح کرد: صرف نظر از مشکلات کاخ سفید در هر دوره‌ای، ما به آمریکا و سیاست‌های این کشور اعتماد نداریم و باور داریم که واشنگتن همیشه حامی تل آویو بوده است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: بایدن تلاش می‌کند که هرج و مرج و جنونی را که دونالد ترامپ به جا گذاشته است، اصلاح کند و وجهه آمریکا را بهبود بخشد؛ البته نه با در پیش گرفتن عدالت در حق مظلومان و یافتن راه حل‌های اخلاقی. از این رو درست است که ظاهر تفاوت کرده، ولی ماهیت و رویکرد همان است که بود.

وی توضیح داد: بایدن در تلاش است تا جبهه یا محوری که از سیاست‌های آمریکا و اقدامات اسرائیل پشتیبانی می‌کند را تقویت کند؛ زیرا او به دنبال تشکیل یک اتحاد جدید به رهبری آمریکا در منطقه است.

عزام با تأکید بر اینکه قطعاً سفر بایدن به منطقه حامل اهداف شوم و خبیث آمریکا برای منطقه است، تأکید کرد: بایدن تلاش می‌کند که جبهه پشتیبان آمریکا در منطقه را تقویت کند و به متحدان این کشور اطمینان بدهد که از آن‌ها حمایت می‌کند. به ویژه که یک و نیم سال از ریاست جمهوری بایدن می‌گذرد و او هیچ چیز جدیدی حتی برای متحدانش ارائه نکرده است. سفر بایدن به منطقه برای مسئله فلسطین نیز دیدگاه و رویکرد جدیدی به همراه ندارد.

وی درباره انتشار خبر‌ها در خصوص ائتلاف‌ها و صف‌بندی‌های جدید در منطقه با حضور تل‌آویو گفت: اسرائیل حتی با وجود ائتلاف مستحکم با آمریکا، برنامه کاری متفاوتی دارد. تل‌آویو می‌خواهد که حتی واشنگتن هم در خدمت همه خواسته‌هایش باشد.

عزام در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل درباره برنامه و توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارند. آمریکا از خطرات پشت پرده حضور نظامی در منطقه و اینکه نمی‌تواند با ایران وارد نبرد نظامی شود، آگاه است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی درباره تلاش‌های واشنگتن و تل‌آویو برای وارد کردن عربستان به روند عادی‌سازی روابط گفت: تجربه عادی‌سازی روابط با دشمن اشغالگر تجربه تلخی است. انتظار می‌رود همه سران کشور‌های عربی مشاهده کنند که رژیم اشغالگر خیر و خوبی را برای سازشکاران به ارمغان نیاورده و هیچ دستاورد واقعی و جدی برای آن‌ها نداشته است.

نافذ عزام در پایان ابراز امیدواری کرد که عربستان به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ملحق نشود و کشور‌هایی نیز که وارد این روند شده‌اند، در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار