حماس:

سفر «بایدن» به منطقه تبلور عملی حمایت مطلق واشنگتن از تل‌آویو است

جنبش حماس سفر بایدن به منطقه را تبلور عملی حمایت مطلق واشنگتن از تل‌آویو توصیف کرد و درباره خطراتی که این سفر برای منطقه و مسئله فلسطین ایجاد می‌کند، هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ - 13July 2022

سفر بایدن به منطقه تبلور عملی حمایت مطلق واشنگتن از تل آویوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه این سفر را تبلور عملی حمایت مطلق واشنگتن از رژیم اشغالگر صهیونیستی و جانبداری آشکار آن از این رژیم توصیف کرد که بر جنایات تل‌آویو اعم از کشتار، آواره کردن، نژادپرستی، شهرک‌سازی و صهیونیست‌سازی علیه سرزمین و ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی سرپوش می‌گذارد.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که از اهانت به حقوق ثابت ملت فلسطین و نادیده گرفتن آن دست بردارد و جانبداری از رژیم وحشی صهیونیستی را متوقف کند؛ همچنین از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم که به مواضع آمریکا در حمایت و پشتیبانی از حقوق و اصول ثابت ملی فلسطین امیدوار نباشد و بر روی آن سرمایه‌گذاری نکند و تأکید می‌کنیم که بازگشت به مقاومت که گزینه مورد انتخاب ملت فلسطین می‌باشد، ضروری است.

حماس در پایان بیانیه خود تأکید کرد: درباره خطرات برنامه‌ها و طرح‌های سفر بایدن به منطقه و تلاش او برای ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه و گسترش دامنه عادی سازی روابط با این رژیم هشدار می‌دهیم.

این بیانیه حماس در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر امروز خود به فلسطین اشغالی سندی را تحت عنوان «اعلامیه قدس» با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امضا خواهد رساند.

شبکه کان پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که بیانیه مشترکی در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی بین او و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امضا می‌رسد که در آن واشنگتن متعهد به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها